مقاله خودروهای هیبریدی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

خودروهای هیبریدی 

خودروی هیبریدی به طور کلی خودرویی است که همزمان از یک سیستم ذخیره انرژی قابل شارژ (RESS)ا۱ و یک نیروی محرکه سوخت فسیلی استفاده می‌کند. این نوع خودروها، مصرف سوخت بسیار کم و آلودگی پایینی دارند.

«خودروی هیبریدی» اصطلاحی است که معمولاً در مورد خودروهای با سوخت فسیلی – الکتریکی استفاده می‌شود. همچنین این نوع خودروها خودروهای برقی هیبریدی (HEV)ا۲ نیز نامیده می‌شوند که از یک موتور درونسوز و باطری‌های الکتریکی برای راه‌اندازی موتور الکتریکی استفاده می‌کنند.

خودروهای مدرن هیبریدی که به تولید انبوه رسیده‌اند نظیر «تویوتا پریوس»، انرژی سینتیکی ترمزگیری را در باطری‌ها ذخیره می‌کنند. هنگامی که موتور توان کمتری مصرف می‌کند، موتور درونسوز، ژنراتوری را به حرکت در می‌آورد تا انرژی الکتریکی در باطری ذخیره شود و همزمان یک موتور الکتریکی را به حرکت در می‌آورد که باعث حرکت خودرو می‌شود.

تفاوت خودروهای هیبریدی با خودروهای برقی این است که در خودروهای هیبریدی، سیستم درونسوز انرژی الکتریکی را تأمین می‌کند، اما در خودروهای برقی، باطری‌ها از منابع بیرونی (برق خانگی) شارژ می‌شوند.

در حال حاضر، تقریباً تمام خودروهای هیبریدی از بنزین به عنوان سوخت موتور درونسوز استفاده می‌کنند. البته تعدادی خودروی هیبریدی با سوخت هیدروژن و یا اتانول نیز تولید شده‌اند که به تولید انبوه نرسیده‌اند.

اصطلاح هیبرید در خودروها، کاربردهای دیگری هم دارد. در امریکا از واژه هیبرید برای خودروهایی استفاده می‌شد که از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌کردند، مثلاً موتور امریکایی با سیستم تعلیق ژاپنی و یا خودروهایی که همزمان از سوخت‌های مختلف مثلاً بنزین و گاز یا بنزین و اتانول استفاده می‌کردند.

تاریخچه

در ۱۸۹۸، فردیناند پورشه۳ خودروی مدل Lohner Porche را طراحی کرد. این خودرو، اولین خودروی هیبریدی از نوع سری۴ بود که یک موتور درونسوز از طریق یک ژنراتور، چهار موتور الکتریکی را روی چهار چرخ به حرکت در می‌آورد. این خودرو برای اولین بار در ۱۹۰۰ در نمایشگاه جهانی خودروی پاریس به نمایش گذاشته شد. خودروی ابداعی پورشه، با سرعت ۵۶ کیلومتر در ساعت، بسیاری از رکوردهای سرعت اتریش را شکست و در ۱۹۰۱، با رانندگی خود پورشه، قهرمان مسابقات رالی اکسلبرگ شد. در آن زمان، بیش از ۳۰۰ دستگاه از این مدل خودرو در اروپا فروخته شد.

در ۱۹۱۵، خودرویی با دو نیروی محرکه به وسیله شرکت Woods Motor Vehicle، سازنده خودروهای الکتریکی، ساخته شد که دارای یک موتور درونسوز چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی بود. این خودرو، در سرعت‌های زیر ۲۵ کیلومتر در ساعت، از موتور الکتریکی استفاده می‌کرد و در سرعت‌های بالاتر، از موتور درونسوز که در این حالت، سرعت آن به ۵۵ کیلومتر در ساعت می‌رسید. در ۱۹۱۸، حدود ۴۰۰ دستگاه از این نوع خودروها در امریکا فروخته شد.

در ۱۹۵۹ بهبودهای انجام شده در اولین خودروی الکتریکی پایه ترانزیستوری، در زمینه کنترل الکترونیکی سرعت خودروها، راه را برای طراحی خودروهای مدرن هیبریدی هموار کرد. هنی کیلووات۵ اولین خودروی مدرن هیبریدی از این نوع بود

khodrohibridi_bankmaghale.ir_

اجزاء خودروهای هیبریدی

خودروهای هیبریدی یک ترکیب بهینه از اجزای مختلف هستند.یک نمونه خودرو هیبریدی را دیاگرام بالا می بینید.

          کنترل کننده ها / موتور کشنده الکتریکی

         سیستم های ذخیره کننده انرژی الکتریکی ، همچون باتری ها و فراخازن ها

          واحد توان هیبریدی همچون موتور احتراق جرقه ای ، موتورهای انژکتور مستقیم احتراق تراکمی (دیزل) توربین های گازی و پیل های سوختی

          سیستم های  سوخت رسانی برای واحد توان هیبریدی

          جعبه دنده (گیربکس)

برای کمک به گازهای خروجی و بهبود کارایی های خودرو ، اجزاء وسیستم های زیر بواسطه تحقیق و توسعه اصلاح شدند :

      سیستم های کنترل گازهای خارجی

      مدیریت انرژی وکنترل سیستم ها

      مدیریت حرارتی اجزاء

      وزن پایین وایرو دینامیک بدنه / شاسی

      مقاومت غلطشی پایین (شامل طراحی بدنه وتایرها )

      کاهش بار لوازم اضافی

 کنترل کننده ها / موتورهای هیبریدی

موتورهای کارگران پر کار سیستمهای راننده  خودروهای هیبریدی هستند ، یک موتور کشنده الکتریکی ، انرژی الکتریکی واحد ذخیره انرژی را به انرژی مکانیکی که چرخ های خودرو را به حرکت در می آورد.بر خلاف خودروهای معمول که برای بدست آوردن گشتاور کامل ، موتور باید سرعت بگیرد موتور الکتریکی گشتاور کامل رادر سرعت های پایین نیز فراهم می کند. همین مشخصه شتاب غیر خطی عالی به خودرو می دهد . مشخصه های مهم موتور خودروی هیبریدی شامل کنترل خوب رانندگی با خطای مجاز صدای کم وراندمان بالا می باشد. مشخصه های دیگر شامل انعطاف پذیری مربوط به  نوسان ولتاژ و البته قابل قبول بودن قیمت تولید انبوه می شود. تکنولوژی موتور جلو برنده برای کاربردهای خودروی هیبریدی شامل آهنربای دائمی ، القای جریان متناوب و موتورهای مقاومت مغناطیسی متغییر می باشد.

باتری خودرو هیبریدی

باتری ها یک از اجزای ضروری خودروخهای هیبریدی هستند . گر چه تعداد کمی از تولیدات خودروهای هیبریدی با باتریهای پیشرفته در بازار عرضه شده اند اما هیچ کدام از باتری های رایج یک ترکیب قابل قبول اقتصادی از توان ، راندمان انرژی و طول عمر را برای حجم بالای تولید خودرو ارائه نداده اند. ویژگیهای مطلوب باتریهای با توان بالا برای کاربردهای خودروهای هیبریدی شامل این موارد است : پیک و توان مخصوص تکانه بالا ، انرژی مخصوص بالای توان تکانه ، پذیرش شارژ بالا برای بیشینه کردن بهره بری ترمز واکنشی و طول عمر طولانی . روش ها و طراحی های در حال توسعه برای هماهنگی مجموعه به صورت الکتریکی و حرارتی ، روشهای دقیق در حال پیشرفت برای تعیین وضع شارژ باتری ، باتریهای بادوام در حال پیشرفت و قابلیت بازاریابی ، چالش های تکنیکی دیگر هستند.

 فراخازن های خودروهای هیبریدی

فراخازنها انرژی مخصوص بالاتری دارند و نوع قویتری از خازن های الکترولیتی هستند که انرژی را به عنوان شارژ الکتریسته ساکن ذخیره می کنند. فراخازنها سیسمتهای الکتروشیمیایی هستند که انرژی را در لایه ای از مایع قطبیده شده در سطح مشترک مابین یک الکترولیت رسانای یونی و یک الکترود رسانا ذخیره می کنند . ظرفیت ذخیره انرژی با افزایش مساحت سطح مشترک افزایش می یابد. فراخازنها به عنوان اولین ابزار برای کمک به توان موتور در شتاب گیری و سر بالایی رفتن هستند که به هملن خوبی بازیافت انرژی ترمزگسترش پیداکرده اند فراخازنها به صورت بالقوه به عنوان دومین شیوه ذخیره انرژی در خودروهای هیبریدی ، برای تامین توان بار گذاری باتری های شیمیایی سودمندند. الکتریسیته اضافی برای ثابت نگه داشتن ولتاژ در مواقعی که چگالی انرژی پایین است مورد نیاز است.

پیل های سوختی خودروهای هیبریدی

پیل های سوختی به واسطه یک واکنش الکتروشیمیایی که هیدروژن را با اکسیژن در هوای محیط ترکیب می کند ، الکتریسیته تولید می کنند.هیدروژن خالص یا هر سوخت فسیلی دیگری که اصلاح شده باشد می تواند برای تولید گاز هیدروژن مورد استفاده قرار گیرد. متانول یک انتخاب معمول برای سوخت است. تنها گاز خروجی پیل سوختی بخار آب است که توان بالقوه آن را به عنوان تمیزترین واحد توان هیبریدی می رساند. راندمان ، صدای کم ، قابلیت اطمینان و راندمان تبدیل انرژی تا ۵۰% پیش بینی شده پیلل های سوختی ، نشان می دهد که به طور نسبه مشخصه های خودروی هیبریدی در قیاس با راندمان ۲۰-۲۵ درصد موتورهای بنزینی احتراق داخلی مناسب تر هستند.

انتشارات پایین و راندمان بالا

تفاوت در گازهای خروجی خودروهای الکتریکی هیبریدی بستگی به خودرو و پیکر بندی اجزا آن دارد. ولی به طور کلی خودروهای هیبریدی گازهای خروجی کمتری نسبت به خودروهای معمولی دارند چرا که در موتور این خودروها یک موتور الکتریکی به همراه یک موتور احتراق داخلی دارد و موتور الکتریکی در بسیاری از مواقع جبران کننده موتور احتراق داخلی است بنابراین مصرف سوخت و گازهای خروجی کاهش می یابد ، در ضمن این خودروها قادرند فقط با موتورالکتریکی کار کنند که باعث کاهش آلودگی می شود.هیبریدهابه سادگی کار کرد موتور را کنترل می کنند و این عمل خورو را دارای راندمان بیشتر و آلودگی کمتر می کند.

مقایسه عملکردی خودروهای برقی خالص و خودروهای هایبرید

خودروهای برقی گرچه به عنوان اولین راهکار برای کاهش میزان آلودگی معرفی گردیده اند اما به علت آنکه در سیکلهای رانشی طولانی با مشکل ر وبرو می شوند از اینرو حضور موفقی نداشته اند و در حقیقت با شکست مواجه گردیده اند .ایده خودروهای هایبرید به علت استفاده از دو منبع انرژی در تولید سیستم محرکه رانشی نه تنها مشکل آلودگ ی و مصرف خودروهای هایبرید به علت استفاده از دو منبع انرژی در تولید سیستم محرکه رانشی نه تنها مشکل آلودگ ی و مصرف سوخت را به حداقل رسانده است بلکه مشکلات ناشی از خودروهای برقی خالص را حل نموده است .واین مزیت خودروهای هایبرید برقی نسبت به خودروهای برقی خالص می باشد.

وابستگی به سوخت عامل شکوفایی خودرو های هیبریدی

          خودرو هیبریدی به بیان ساده خودرویی است که دارای یک موتور گازی و یک موتور الکتریکی باشد.

خودرو هیبریدی به بیان ساده خودرویی است که دارای یک موتور گازی و یک موتور الکتریکی باشد. موتور الکتریکی از طریق باتری های قابل شارژ تغذیه می شود و باتری ها نیز در طول ترمز گرفتن ها توسط راننده شارژ می شوند. همچنین این نوع خودروها، خودروهای برقی- هیبریدی نیز نامیده می شوند زیرا از یک موتور درون سوز و باتری های الکتریکی برای راه اندازی موتور الکتریکی استفاده می کنند. به عبارت دیگر طراحی خودرو ها به شکلی است که در مواقع نیاز با موتور بنزینی نیز کار می کند. این نوع خودروها، مصرف سوخت کم و آلودگی ناچیزی دارند. در آمریکا از واژه هیبرید برای خودروهایی استفاده می شد که به تکنولوژی های متفاوتی مجهز بودند، مانند خودروهایی که همزمان از سوخت های مختلف مانند بنزین و گاز یا بنزین و اتانول استفاده می کردند یا موتور آمریکایی با سیستم تعلیق ژاپنی داشتند.

● تفاوت خودرو های هیبریدی با برقی

تفاوت خودروهای هیبریدی با برقی این است که در خودروهای هیبریدی، سیستم درون سوز، انرژی الکتریکی را تأمین می کند، اما در خودروهای برقی، باتری ها از منابع بیرونی شارژ می شوند. در حال حاضر، به طور تقریبی تمام خودروهای هیبریدی از بنزین به عنوان سوخت موتور درون سوز استفاده می کنند. البته تعدادی خودرو هیبریدی با سوخت هیدروژن یا اتانول نیز تولید شده اند که هنوز به تولید انبوه نرسیده اند.

بهبود بخشیدن به صرفه جویی در مصرف سوخت :

امروزه ماشین های هیبریدی در کنار موتورهای کوچک و کارآمد از روش های ویژه برای بهبود وضعیت مصرف سوخت استفاده می کنند. بعضی از این روش ها به هر نوع خودرویی کمک می کند تا بازده بهتری داشته باشند و بعضی دیگر از روش ها فقط مخصوص خودروهای هیبریدی می باشند.

برای این کار خودروهای هیبریدی می توانند :

انرژی را دریافت و ذخیره کنند :

هرگاه شما پدال ترمز را فشار دهید شما از خودرو انرژی می گیرید.هرچه ماشین تندتر حرکت کند انرژی جنبشی بیشتری دارد ترمزهای ماشین این انرژی را گرفته و به صورت گرما پراکنده می کنند.خودروی هیبریدی می تواند مقداری از این انرژی را گرفته به وسیله آن باتری ها را شارژ کرده و برای استفاده های بعدی آن را ذخیره کند. این کار را با استفاده از احیا کننده ترمزی انجام می دهد.که از آن به جای ترمزها برای نگاه داشت خودرو استفاده می شود. همچنین موتور الکتریکی می تواند با آهسته شدن خودرو همانند یک ژنراتور عمل کرده و در زمانی که خودرو در حال کند شدن است باترها را شارژ کند.

· بستن موتور :

خودروهای هیبریدی همیشه به موتور بنزینی نیاز ندارند.چون در واقع به عنوان منبع انرژی عوض بدل با موتور الکتریکی و باتری ها می باشد.بنابراین خودرو می تواند گهگاهی موتور بنزینی را خاموش کند برای مثال زمانی که وسیله نقلیه پشت چراغ قرمز توقف کرده باشد.

· استفاده از آیرودینامیک پیشرفته برای کاهش فشار به خودرو:

وقتی شما در حال رانندگی در آزادراه می باشید بیشتر توان موتور صرف غلبه بر نیروی مقاومتی هوا می شود که این نیرو به فشار آیرودینامیکی شناخته می شود.این نیروی مقاوم را می توان به روش های متفاوتی کاهش داد. یکی از این روش ها کاهش ارتفاع پیشانی خودرو می باشد.بر همین اساس یک خودروی SUV نسبت به یک خودروی اسپورت بیش تر تحت تاثیر این نیرو قرار می گیرد.یکی دیگر از راههای کاهش فشار آیرودینامیک گذاشتن پوشش برای چرخ ها می باشد.و گاهی هم عوض کردن آینه ها با یک دوربین کوچک .

· استفاده از تایرها با مقاومت غلتشی کم :

در اکثر خودروها چرخها برای یک رانندگی روان و آسان بهینه شده اند. با کمترین صدا و فراهم کردن عکس العمل های خوب در وضعیت های جوی متفاوت.خودروهای هیبریدی از تایرهای سخت و پربادی استفاده می کنند که نتیجه آن ایجاد فشاری معادل نصف تایرهای مرسوم می باشد.

· استفاده از مواد سبک :

کاهش وزن کلی ماشین یکی از ساده ترین روش ها برای افزایش کارایی خودرو می باشد.خودروی سبکتر انرژی کمتری برای به حرکت درآمدن استفاده می کند . مواد کامپوزیتی شبیه فیبر کربن و یا مواد سبک وزن شبیه آلومینیوم و منیزیم می توانند برای کاهش وزن استفاده گردند.

● قیمت ناپایدار بنزین به نفع هیبریدی ها

امروزه قیمت بالا و ناپایدار بنزین و نگرانی های روز افزون در خصوص کاهش تولید کربن، بازیکنان بزرگ و جهانی در عرصه اتومبیل ها را بر آن داشته است تا مبلغ هنگفتی را صرف سرمایه گذاری برای توسعه، پیشرفت و یافتن جایگزینی بهتر برای وسایل سوختی کنند.

مفهوم ماشین های هیبریدی به عنوان امکان پذیر ترین راه حل ظهور و توجه بسیاری از دست اندرکاران صنعتی را به خود جلب کرد. رشد مثبت فروش جهانی حاصل از خودرو های هیبریدی در دوران رکود اقتصادی، به وضوح تمایل و علاقه مردم دنیا به این خودروهای سبز را آشکار می کند.

● غوغای خودرو های هیبریدی در سال ۲۰۰۹

به رغم وجود رکود جهانی و آشفتگی در بازار وسایل نقلیه تقاضا برای خودرو های هیبریدی همچنان بالاست. حتی شاید بتوان گفت بازار هیبریدی ها در سال ۲۰۰۹ بحران اقتصادی را به مبارزه طلبید و از تمامی بازار ها پیشی گرفت. در سال ۲۰۰۸ رشد فروش خودرو های هیبریدی ساکن و نزدیک به ۵/۲ درصد بود. اما ارزیابی بازار خودروها در سال ۲۰۰۹ غوغا به پا کرد. Toyota Prius -نسخه نسل سوم که در ماه ژانویه آغاز به کار کرد- همچنان بزرگترین فروشنده است اما به زودی در سال ۲۰۱۰ با Honda Insight وارد شراکت خواهد شد.

● تولیدکنندگان در صف ورود به بازار

تیم کارشناسان با در نظر گرفتن رکود اقتصادی در جهان به تجزیه و تحلیل بازار خودرو های هیبریدی پرداخته اند. آن ها دریافته اند در حالی که تویوتا و هوندا حاکمان بازار خودرو های هیبریدی به شمار می روند، در بازار جهانی خودرو های هیبریدی، آمریکا یکه تاز میدان است، پس از آن ژاپن و اروپا به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار می گیرند. در حال حاضر تولید کنندگان اندکی بر بازار خودرو های هیبریدی چیره شده اند، اما شمار زیادی از تولید کنندگان وجود دارند که در صف ورود به بازار هستند.

● وابستگی عامل تمایل به هیبریدی ها

بنا بر آخرین گزارش های ارایه شده توسط Global Markets Direct (یکی از موسسه های خدماتی در زمینه هوش تجاری) پیش بینی می شود اندازه بازار در سال ۲۰۱۵ به ۷/۶۷ میلیارد دلار برسد که در این صورت نرخ رشد مرکب سالانه آن ۳/۳۱ درصد خواهد بود. این رشد در پی طیف گسترده ای از سیاست های دولتی و ابتکار در شکل و انگیزه های تجاری و سود مستقیم و تجارت های مستقل حاصل شده است. طرح کاهش مالیات برای خریداران ماشین هایی که مصرف سوخت بهینه دارند نیز عاملی برای تشویق خرید ماشین الکتریکی و هیبریدی توسط مصرف کنندگان است.

منافع اقتصادی نیز از جمله کاهش هزینه پارک به افزایش شمار مصرف کنندگان این ماشین ها کمک می کند. این فشارهای منظم و گسترده، پذیرش خودرو های هیبریدی را تسریع می کنند. در نتیجه قیمت ناپایدار بنزین و وابستگی به سوخت کشور های خارجی در آمریکا باعث جنبش بازار خودرو های هیبریدی در آمریکا شده است.

قطب های اقتصادی کلیدی در جهان به شدت به نفت خارج نیازمندند، برای مثال، ژاپن و آلمان ۹۴ درصد و آمریکا ۵۹ درصد از نفت مورد نیاز در مصرف خانگی خود را از طریق واردات تامین می کنند. تکیه بر نفت وارداتی تاثیر عمده ای بر اقتصاد یک کشور می گذارد، بنابراین دولت برای کاهش وابستگی، طیف گسترده ای از سیاست ها را و توجه زیادی را به حوزه امنیت انرژی مبذول داشته است.

● تویوتا یکه تاز میدان

هیچ شکی نیست که Toyota Prius یکی از محبوب ترین خودرو های هیبریدی است. ماه به ماه، سال به سال Prius خودرو های بیشتری را می فروشد و مدل های جدیدتر و بهتری می سازد. دلیل محبوبیت خودرو های هیبریدی این کارخانه به اندازه خودرو ها، قیمت های معقول و منطقی، طراحی نوین و پیشرو، مسافت طی شده نسبت به بنزین مصرفی و بسیاری از عوامل دیگر بازمی گردد.

    *

       ویژگیها

خودروهای هیبریدی، نوع تعمیم یافته خودروهای برقی خالص می‌باشند که معایب خودروهای برقی خالص تا حدود زیادی در آنها برطرف گردیده است و می توان گفت معایب خودروهای احتراق داخلی نیز تا حدودی در آنها برطرف شده است. از مزایای مهم این خودروها نسبت به خودروهای احتراق داخلی، کارکرد در دور و بار ثابت بوده و به اصطلاح در نقطه بهینه خود کار می‌کنند که این امر باعث بالا رفتن بازده موتور و کاهش آلودگی و پایین آمدن مصرف سوخت می‌گردد و دیگر اینکه به هنگام ترمزگیری و یا شتاب منفی، انرژی به صورت الکتریکی در باطری ها ذخیره می‌شود و همین امر باعث کارکرد کمتر موتور احتراقی خواهد شد و در نتیجه منجر به کاهش آلودگی و پایین آمدن مصرف سوخت می‌گردد. به عنوان مثال تویوتا پریوس (Toyota Prius) با موتور ۴ سیلندر ۱۵۰۰ سی سی مصرف سوختی معادل ۲/۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.  مزیت دیگر این خودروها نسبت به خودروی برقی خالص، قابلیت پیمودن مسیرهای طولانی در هر بار شارژ کردن باطری می‌باشد.

دیگر تولید کنندگان نیز به فکر وارد شدن به میدان خودرو های سواری هیبریدی افتاده اند، آن ها درصددند تا طی ۲ سال آینده مدل هایی مانند:Ford Fusion ، Mercury Milan، Honda Fit، HyundaiAccent و دیگر مدل ها را با محیط زیست سازگار کنند. هر قدر که تکنولوژی های هیبریدی توسعه می یابند، قیمت آن ها ارزان تر می شود، به شکلی که این رابطه در مدل بالاترین ماشین ها نیز صدق می کند. در نتیجه یافتن خودرو های هیبریدی مصرفی برای خرید و فروش آسان تر و سودآوری از طریق آن ها بیشتر خواهد شد.

● ۵ ماشین برتر در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰

۱) Ford Fusion

شرکت Ford Motor هر نیازی که مصرف کنندگان در سال ۲۰۱۰ داشته باشند را تامین کرده است. Ford Fusion یکی از بهترین خودرو های رده متوسط با مصرف سوخت بهینه است. قیمت آغازین این خودرو ها ۲۷ هزار و ۲۷۰ دلار است. Ford Fusion در حالت الکتریکی ۷۵ کیلومتر در ساعت حرکت می کند.

۲) Honda Insight EX

به طور قطع پس از معرفی Honda Insight EX در سال ۲۰۱۰، فروش خودرو های هیبریدی در ژاپن بیش از پیش افزایش خواهد یافت. قیمت مناسب و توانایی بالا در بهینه سازی مصرف سوخت این مدل فروش در بازار آمریکا را نیز افزایش خواهد داد. قیمت این مدل ۱۹ هزار و ۸۰۰ دلار و یکی از مقرون به صرفه ترین ماشین ها در بازار به شمار می رود. تکنولوژی CVT (این تکنولوژی در سوییچ ها، کمک می کند تا مکانیزمی برای تست و شناسایی مشکلات کابل های متصل به سوئیچ ارایه دهد) به کار رفته در این مدل اقتصاد سوختی بهتر و شتاب بیشتری را به مصرف کنندگان اهدا می کند.

۳) Mercury Milan

خودرو هیبریدی Milan با قیمت منصفانه ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار و قابلیت پیمودن ۷۵ کیلومتر در ساعت یکی دیگر از مدل های برتر سال ۲۰۱۰ خواهد بود.

این مدل دارای یک LCD است که از پردازنده Dual بهره برده است. Mercury Milan توانایی پیمودن ۱۱۲۶ کیلومتر با یک باک پر بنزین را دارد. سیستم نیرو محرکه این خودرو، به ترکیبی از موتور الکتریکی مغناطیسی دایمی مجهز است که با یک باتری هیبریدی نیکلی تقویت می شود.

۴) ۲۰۰۹ Toyota Camry

از نظر مقبولیت در بازار Camry یکی از پرفروش ترین های بازار آمریکای شمالی بوده است.

Toyota Camry سیستم چرخش راحتی دارد و قیمت خرید جزئی آن ۲۵۰۰ دلار است. سازنده این مدل، خودرو را به ویژگی های لوکس و مجلل که در مدل های بسیار بالا مانند CAMRY XLE به چشم می خورد، مجهز کرده است.

۵) Nissan Altime۲۰۰۹

دلیل طراحی و تولید ماشینی با نام Altima ساخت خودرویی بود که علاوه بر حفظ عملکرد و راحتی راننده، قادر به افزایش مسافت طی شده در ساعت نیز باشد. Altime قادر به پیمودن مسافت ۶۰۰ مایل بدون هیچ گونه سوخت گیری است. از آن جا که مدل مذکور در سرعت های بالا، عملکرد مناسبی دارد در بزرگراه ها از موتور گازسوز خود استفاده می کند. قیمت خرید جزئی این مدل ۲۶ هزار و ۶۵۰ دلار است.

جهت جستجو سریع موضوع مقاله ، پرسشنامه ، پاورپوینت و گزارش کارآموزی می توانید از قسمت بالا سمت راست جستجو پیشرفته اقدام نمایید.

همچنین جهت سفارش تایپ ، تبدیل فایل پی دی اف (Pdf) به ورد (Word) ، ساخت پاورپوینت ، ویرایش پایان نامه و مقاله با ما در تماس باشید.

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله مونتاژ خودرو
  • مقاله تعمیرات خودرو
  • مقاله انتخاب خودرو مناسب برای ایران
  • مقاله خودروهای هیبریدی (Hybrid Vehicles)
  • مقاله تحلیل تنش بازو ، فنر ، جوش و پیچ به منظور طراحی اجزاء مکانیزم تعلیق TAدر خودروی خدمات شهری چابک ۴۰۸
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.