مقاله میوه های بهشتی و فواید آن


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله میوه های بهشتی و فواید آن مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۲۴  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله میوه های بهشتی و فواید آن نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

خواص معجزه آسای سیب   ۱
برای دندان‌ها و لثه‌ها مفید است   ۲
مقوی مغز است   ۳
اثر آرام بخشی دارد   ۳
طرز استفاده:   ۳
ترکیبات شیمایی:   ۴
محتوای شکوفه خرما:   ۴
فواید خرما   ۴
چند حدیث در باره خرما :   ۵
انگور گیاهی تماما دارویی   ۵
ترکیبات شیمیایی :   ۵
خواص داروئی:   ۷
خواص درمانی میوه انگور :   ۷
خواص طبی روغن هسته انگور :   ۸
خواص طبی هسته انگور :   ۸
خواص طبی پوست انگور  :   ۸
خواص طبی غوره :   ۸
خواص طبی برگ مو :   ۹
انتخاب و خرید انار:   ۱۱
نگهداری انار:   ۱۱
فواید انار برای سلامتی:   ۱۱
خواص درمانی انجیر   ۱۲
مضرات   ۱۵
فواید مصرف گندم برای بدن   ۱۵
کشفیات جدید علمی در خصوص فواید سبوس   ۱۶
سبوس، ملین و مسهل قوی   ۱۶
فواید و خواص زیتون از نظر علم تغذیه   ۱۷
فواید زیتون از نظر پیامبر اسلام(ص)   ۱۸
فواید روغن زیتون   ۱۸
منابع مآخذ:   ۲۰

خواص معجزه آسای سیب 

سیب، یکی از سلامت بخش‌ترین خوراکی‌های اطراف ما محسوب می‌شود. از زمان‌های گذشته مردم جهان علاقه‌ی فراوانی به میوه‌ها داشتند. طبق نظر مورخان، منشاء اصلی سیب مناطق سردسیر شمال اروپا بوده و از آنجا این میوه‌ی با ارزش و مفید به نقاط دیگر جهان منتقل شده است.
سیب یکی از میوه‌هایی است که قبل از دیگر میوه‌ها شناخته شد. تمدن انسان از دیر باز با سیب پیوند خورده است. سیب نشانه‌ی عشق و باروری، دوستی، زیبایی، خوش‌بختی، تندرستی، دانایی، خوشی، نیرومندی و … می‌باشد. سیب دارای انواع بسیار متفاوتی است.
افرادی که به طور منظم سیب می‌خورند، میزان تندرستی خود را افزایش می‌دهند و علاوه بر آن از بروز بیماری‌های متعددی که به‌دلیل کمبود عناصر حیاتی پیش می‌آید جلوگیری می‌نمایند.
همه‌ی سیب‌ها مانند هم نیستند. اندازه، رنگ، بو و مزه‌ی متفاوت در گونه‌های مختلف، تعیین کننده‌ی نوع مصرف آن‌ها است. مواد مغذی موجود در یک سیب به اندازه‌ی آن بستگی دارد، نه نوع آن. انواع سیب پس از مرکبات ) پرتقال ، نارنگی ، لیموشیرین، لیموترش  و گریپ فروت) و موز ، عمده‌ترین میوه‌ی‌ پرورشی در سطح دنیا هستند.
سیب سرشار از ویتامین‌ها، تانن، مواد معدنی و فیبر (سلولز گیاهی) می‌باشد. ترکیبات شیمیایی موجود در میوه‌ی سیب بر حسب نژادهای گوناگون آن متفاوت است.
از جمله فواید سیب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.
سیب در حفظ طراوت و شادابی پوست موثر است.
با استفاده از سیب می‌توان ناراحتی‌های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری‌های پوستی  طولانی و مزمن را از بین برد یا نشانه‌های آن‌ها را کاهش داد.
لازم به ذکر است که این قابلیت سیب به دلیل وجود ریبوفلاوین (ویتامینB2)، ویتامین C  و A  ، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم  و پتاسیم می‌باشد.
فشارخون را منظم می‌کند.
خوردن سیب و حتی بو کردن سیب، باعث کاهش فشار خون  می‌شود. بررسی انجام شده توسط دانشگاه ییل (YALE)  نشان داد که تنها یک بار بو کشیدن سیب، فشارخون بیماران را پایین می‌آورد.

برای دندان‌ها و لثه‌ها مفید است

اسیدهای موجود در سیب، هنگام جویدن باکتری‌های دهان  را از بین برده و دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز می‌کنند. جویدن یک سیب مانند این است که از یک مسواک طبیعی استفاده کنیم. مطالعات نشان می‌دهند که سیب قادر است ذرات غذایی باقی مانده در پشت دندان‌ها و لثه‌ها را پاک کرده و فساد دندان و بیماری‌های لثه را از شما دور سازد. حتی کسانی که در گذشته از بیماری‌های لثه رنج برده‌اند، خواهند توانست از فواید ناشی از غنی بودن سیب از ویتامینC  بهره‌مند شوند.
مواد مغذی موجود در سیب باعث تقویت ساختار دندان‌ها می‌گردد. مینای دندان را محکم‌تر می‌سازد و از جرم گرفتن دندان‌ها پیشگیری می‌کند.
اسیدهای موجود در سیب، اثر ضدالتهاب و باکتری‌کش بر دندان‌ها و لثه دارند. پژوهش‌های علمی نشان داده است که یک ربع ساعت پس از خوردن آهسته‌ی یک عدد سیب‌ترش حدود ۹۰ درصد و بعد از یک ساعت تقریباً تمامی ذرات میکروبی موجود در دهان از بین می‌روند.
جویدن سیب، عضلات فک را قوی‌تر می‌سازد. آب سیب تازه بدون هر مکملی به دلیل اثرات ضد التهاب مواد موجود در آن، دهان شویه‌ای ساده و طبیعی محسوب می‌شود.
از بروز بیماری نقرس و درد مفاصل پیشگیری می‌کند.
یکی از بیماری‌هایی که به‌طور مشخص به علت پرخوری و مصرف مداوم منابع حیوانی (گوشت قرمز و چربی) و الکل بروز می‌کند، درد مفاصل و نقرس است. البته آمادگی ابتلا به این بیماری ارثی است. در موارد شدید، بیمار با دارو و کمپرس سرد درمان می‌شود. برای جلوگیری از گسترش و طولانی شدن بیماری، پیروی از برنامه‌ی غذایی فاقد گوشت و چربی، لازم است. همچنین سیب میوه‌ای بسیار باارزش است؛ چرا که هم‌چربی چندانی ندارد و هم موجب کاهش اوره می‌گردد.
سیب خام یا پخته مانع تشکیل اسید اوریک در بدن می‌شود و پس از مصرف آن مقدار کلی اسیدهای ادرار، به ویژه اسید فرمیک افزایش می‌یابد. از این رو مصرف آن برای مبتلایان به درد مفاصل  و نقرس توصیه می‌گردد.

مقوی مغز است

سیب مقوی مغز است. به همین جهت برای کسانی که کارهای فکری انجام می‌دهند مفید می‌باشد. به طور کلی سیب به علت داشتن فسفر،  اعصاب و مغز را تقویت می‌کند.

اثر آرام بخشی دارد

دم کرده ی پوست سیب که با اندکی عسل  شیرین شده باشد، نوشیدنی آرام بخشی است. خوردن سیب خام نیز تأثیر آرام بخشی بر دستگاه اعصاب دارد. علاوه بر ویتامین‌های گروه B، منیزیم  و فسفر و برخی عناصر دیگر موجود در سیب، اثر آرام بخشی بر اعصاب دارد. هم‌چنین شیرینی سیب و جویدن آن باعث انبساط عضلات منقبض صورت می‌شود.
خرما از نظر پزشکی بسیار با ارزش است , ونیز دین مبین اسلام این را از جملۀ مهمترین میوه جات قرار داده است. فضیلت خرما در احادیث بسیار ذکر شده است. رسو ل الله صلی الله علیه وسلم خودشان به خرما اهمیت زیادی داده اند تا آنجایی که در حیاتشان می‌خوانیم افطار خویش را با خرما آغاز می کرده اند و در سحر نیز با خرما روزه می گرفتند. و مردمان را به خوردن خرما تشویق می کردند و همانطور که می بینم متخصصین تغذیه امروز فواید زیادی را از خرما کشف کرده اند. خرما موادی دارد که باعث انبساط رحم می‌شود و زایش را آسانتر و راحت تر می‌کند. چنانچه در این آیه مبارک واضح است : (وَهُزِّی إِلَیْکِ بِجِذْعِ النَّخْلَهِ تُسَاقِطْ عَلَیْکِ رُطَباً جَنِیّاً)(مریم:۲۵) “تنهۀ خرمارا بجنبان وبتکان, تا خرما نورس دست چینی بر تو فرو بارد”.

طرز استفاده:

خرما میوه ای است دارای پتاسیم ، روی ، منگنز، و ویتامینA – B –  را داراست. تحقیقات درباره ی خرما نشان داده که این میوه، می تواند پیش گیری بسیاری از سرطان ها مانند سرطان کولون، معده و غیره را در پی داشته باشد .یکی از خواص خرما ملین بودن آن است؛ البته اگر  چند عدد خرما را در ۲ لیوان آب جوش خیس کرده و صبح و شب آن را به صورت گرم بنوشید و یا مقداری خرما میل کنید و بلافاصله یک تا دو لیوان آب گرم روی آن بنوشید. خرما را به عنوان میوه نیز می توانید مصرف کنید. هم چنین حتما برای خواب راحت تر و آرامش بیشتر شام خود را در حدود ساعت ۷ بعد ازظهر خورده و قبل از خواب یک عدد خرما و یک لیوان شیر گرم میل کنید.

ترکیبات شیمایی:

خرما میوه ای است بهشتی و بسیار مقوی که مواد معدنی بسیاری در خود دارد.
دارای مواد تولید کنندۀ انرژی, از قبیل شکر f  و گلوکوز  می باشد.
ادارای آهن وفسفر است.
دارای کلسیم که مقوی کنندۀ استخوانها می باشد، است.

 محتوای شکوفه خرما:       

قندی نیشکر
پروتئین
فسفر, کلسیوم, آهن .
ویتامین B  و D.
خرماموادی دارد که باعث انبساط رحم میشود و زایش را آسانتر می‌کند.

فواید خرما

آرامش و شادمانی در خرما
از مواد کربوهیدرات برخوردار است.
بدن با استفاده از آن انرژی و گرمای بالایی را تولید می‌کند.
میزان بالائی از پروتئینها، ویتامینها و املاح معدنی گوناگونی مانند کلسیم و سدیم دارد که بدن به آنها احتیاج دارد.
چنانکه میدانید وضعیت روحی زن هنگام زایش تأثیر زیادی روی راحتی یا سختی زایمان دارد. خرما از جمله مواد غدایی است که خیلی سریع هضم و حل و جذب می‌شود.
خرما از دهان تا تبدیل شدن به انرژی فقط بیست دقیقه طول می‌کشد.
خرما احشاء درون روده ها را نرم و تمیز می‌کند.
نوشیدن پس از خوردن: خرما و هر شیرینی دیگری برای اینکه بتواند خوب و سریع حل و جذب بشود، انسان باید پشت سر آن آب بخورد.
خاصیت دیگر خرما، خنثی کردن اسید اضافی معده است از آنجا که که زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل درد می شود.

 چند حدیث در باره خرما :

علاوه بر ارزشهای غذایی و طبی از نظر تاریخی و فرهنگی درخت خرما را می توان ” لطفی الهی” نسبت به ” آدمی” دانست و شاید به همین علت است که در قرآن مجید به طور مکرر با احترام از آن یاد شده است.
حضرت  انس بن مالک از رسول خدا صلی الله علیه وسلم روایت کرده که فرمود:” از خوردن غذای عشاء خودداری نکنید، حتی اگر شامل چند دانه خرما باشد. غفلت از خوردن غذای عشاء عمر را کوتاه می کند.”( سنن، ابن ماجه)
حضرت أمّ منذر روایت کرده که زمانی رسول خدا صلی الله علیه وسلم به حضرت علی کرم الله وجه سفارش کرد که زیاد خرما مخور زیرا به تازگی از بیماری شفا یافته ای و ضعیف هستی.

( مسند احمد حنبل)

انگور گیاهی تماما دارویی

درخت انگور که درخت مو نیز نامیده میشود درختچه ای است بالا رونده که از دیوار و درختان مجاور بالا می رود . ساقه آن گره در و دارای بگهای متناوب است . برگهای انگور دارای پنج لوب دندانه دار و برنگ سبز تیره می باشد . گلهای آن کوچک ، مجتمع و بصورت خوشه ظاهر می شود . میوه درخت انگور ، گوشتدار و شیرین و برگهای مختلف است .

ترکیبات شیمیایی :

کلیه قسمت های درخت انگور قابل استفاده دارویی است . بنابراین هر قسمت را جداگانه بررسی می کنیم .
برگ مو: دارای ساکارز ، لوولز Levulose ، اینوزیت Inosite ، مواد نشاسته ای و تعدادی اسیدهای آلی است .
دم خوشه انگور : دارای تانن ، مواد رزینی ، تارتارات پتاسیم و اسید های آلی است .
غوره ک میوه سبز رنگ و نارس انگور است که دارای طعم ترش می باشد . غوره دارای اسیدهای آلی مانند اسید مالیک ، اسید فرمیک ، اسید سوکسینیک Succinique Acid ، اسید اگزالیک ، اسید گلوکولیک Glucolique Acid و قند می باشد .

انگور رسیده : در صد گرم حبه انگور مواد زیر موجود است :      

آب                                  ۷۵ گرم
پروتئین                            ۱/۳  گرم
مواد قندی                       ۲۰ گرم
کلسیم                           ۱۲ میلی گرم
فسفر                           ۰/۴ میلی گرم
آهن                             ۰/۴  میلی گرم
سدیم                          ۳ میلی گرم
پتاسیم                        ۱۷۵ میلی گرم
ویتامین آ                      ۱۰۰ گرم
ویتامین ب ۱                 ۰/۰۵ میلی گرم
ویتامین ب ۲                  ۰/۰۳ میلی گرم
ویتامین ب ۳                 ۰/۳ میلی گرم
ویتامین ث                    ۴ میلی گرم
پوست انگور دارای تانن ، تارتارات پتاسیم ، اسید های آزاد و مواد معدنی می باشد .
هسته انگور : در هسته انگور مقدری روغن و تانن موجود است . روغن هسته انگور Grape seed oil برنگ زرد مایل به سبز است . این روغن فاقد بو و دارای طعمی مطبوع می باشد . روغن هسته دارای تری گلیسیرید ، اسید اولئیک ، اسید پالمتیک ، اسید لینولئیک ، اسید استئاریک و اسید آراشیک می باشد .

خواص داروئی:       

خواص درمانی میوه انگور :

انگور بر طبق طب قدیم ایران گرم و تر است .
اخلاط بدن را متعادل می کند .
بسیار مقوی و مغذی است .
خون را تصفیه می کند .
سینه و ریه را صاف و تمیز می کند .
برطرف کننده یبوست است .
انگور برای درمان ورم معده و روده مفید است .
در درمان سل ریوی و سیاه سرفه موثر است .
برای درمان اسهال خونی از انگور استفاده  می شود .
برای درمان نقرس بسیار مفید است .
آنهایی که معده ضعیف دارند باید انگور را بدون پوست بخورند زیرا پوست آن دیر هضم است و موجب دل درد، نفخ و عوارض دیگر می گردد .
انگور بهترین میوه برای کسانی است که می خواهند لاغر شوند و بدن خود را از اسید اوریک ، سنگ های صفرایی و مسمومیت های مزمن (مسمومیت از سرب یا جیوه ) پاک کنند. این گونه  اشخاص باید در هر هفته به مدت ۲ روز فقط آب انگور بخورند و رژیم آب انگور بگیرند بدین ترتیب که هر دو ساعت یکبار آب انگور تازه را گرفته و بنوشند. مقدار مصرف روزانه تقریبا ۲ کیلو گرم است و در این دو روز نباید غذای دیگری مصرف کنند فقط می توانند آب بنوشند .
رژیم آب انگور برای مبتلایان به سل ریوی و بواسیر نیز مفید است .
برای تقویت و طراوت پوست و همچنین روشن کردن رنگ پوست، آب انگور تازه را با یک تکه پنبه بصورت بمالید و پس از ده دقیقه با آب نیمگرم محتوی کمی جوش شیرین بشوئید .
زیاده روی در مصرف آب انگور بطور مداوم ایجاد سنگ کلیه می کند .

خواص طبی روغن هسته انگور :

روغن هسته انگور گرم کننده بدن است ، این روغن ضد یبوست می باشد. از آن برای نقاشی و تهیه صابون نیز استفاده می شود.

خواص طبی هسته انگور :

هسته انگور از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است:
دارای تانن است. بنابراین قابض است .
اسهال را برطرف می کند .
ترشح ادرار و اسپرم را کم می کند .
گرد هسته انگور را برای درمان به مسلولین می دهند .
هسته انگور برای آنهایی که مثانه و کلیه ضعیف دارند مضر است .

خواص طبی پوست انگور  :

 

20,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.