پاورپوینت بررسی و تهیه و طرح تولید نوار پرده عمودی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پاورپوینت بررسی و تهیه و طرح تولید نوار پرده عمودی مربوطه  به صورت فایل پاورپوینت و قابل ویرایش می باشد و دارای ۸۱  اسلاید است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پاورپوینت بررسی و تهیه و طرح تولید نوار پرده عمودی نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک پاورپوینت مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات و سوابق ۱۵
۱-۱- معرفی اجمالی پروژه  . ۱۶
۲-۱- معرفی محصول  ۱۷
۳-۱- سوابق تولید . ۱۸
۴-۱- کاربرد محصول  ۱۸
۵-۱- مصرف کنندگان  ۱۹
۶-۱- بررسی نیاز جامعه . ۱۹
فصل دوم : طراحی تولید .  ۲۰
۱-۲- فرایند تولید  . ۲۱
۲-۲- نمودار فرایند تولید ۳۰
۳-۲- مواد اولیه و منابع تامین آن . ۳۲
۴-۲- ابزار و ماشین آلات و منابع تامین آن .  ۳۴
۵-۲- برنامه زمان بندی تولید .  ۳۶
۶-۲- ظرفیت تولید طرح ۳۹
۷-۲- پلان سالن تولید ۴۰
۸-۲- جایابی و محل اجرای طرح . ۴۲
فصل سوم : نیروی انسانی .۴۴
۱-۳- نیروی انسانی مورد نیاز .۴۵
۲-۳- حقوق و دستمزد  . ۴۷
۳-۳- شرح وظایف پرسنل  .۴۸
۴-۳- سازماندهی نیروی انسانی  . .۴۹
فصل چهارم : زمین و ساختمانهای مورد نیاز . ۵۱
۱-۴- زمین مورد نیاز . ۵۲
۲-۴- ساختمانهای اداری و خدماتی . .۵۳
۳-۴- ساختمان واحد تولید . ۵۴
۴-۴- هزینه های ساختمان سازی .۵۵
۵-۴- پلان مجموعه طرح .۵۷
فصل پنجم : انرژی و تاسیسات . ۵۹
۱-۵- تاسیسات حرارتی و برودتی ۶۰
۲-۵- برق . .۶۲
۳-۵-آب .۶۳
۴-۵- سوخت ۶۴
۵-۵- ارتباطا ت ۶۴
۶-۵- وسایل حمل و نقل . .۶۶
فصل ششم : محاسبات مالی طرح . .۶۷
۱-۶- سرمایه کل و منابع تامین آن ۶۸
۲-۶- سرمایه ثابت . ۶۹
۳-۶- سرمایه در گردش . .۷۲
۴-۶- هزینه های تولید سالیانه طرح . ۷۳
۵-۶- هزینه های ثابت و متغیر تولید .۷۷
۶-۶- محاسبه قیمت تمام شده محصول . .۷۹
۷-۶- محاسبه قیمت فروش محصول . .. ۷۹
۸-۶- محاسبه نقطه سر به سر تولید ۷۹
۹-۶- محاسبه سود نا خالص طرح .۷۹
۱۰-۶- محاسبه سود خالص طرح . ۸۰
۱۱-۶- دوره برگشت سرمایه . .۸۱
۱۲-۶- توجیه اقتصادی طرح . .۸۱

پیشگفتار

طی چند دهه گذشته صنعت نساجی شاهد ورود ریسندگیهای مدرن به عرصه تولید بوده است . با حضور فعال روش های جدید ریسندگی در صنعت، توانمندیهای هر یک به معنای واقعی ازیک سو، راحتی ، سادگی  و اقتصادی بودن روشهای مدرن از سوی دیگر تولید کننده و مصرف   کننده منسوجات را به تفکر و انتخاب واداشته است.

نتیجه این تحریک و فعالیت باعث تقسیم بندی میدان های مصرف و اختصاص سهمی برای هر یک از روش های ریسندگی بوده است.

مقدمه

امروزه زیبایی نمای داخلی ساختمانها از اهمیت ویژه ای بر خوردار شده است که یکی از عوامل زیبایی ساختمان ،پرده ها می باشند و از این بین پرده های عمودی به دلیل کارآیی بالا و زیبایی از اهمیت خاصی برخوردار هستند.
در این طرح پرده های عمودی با عرض ۹و۱۳و…سانتیمتر تولید می شوند که فعلا پرده های با عرض ۹سانتیمتر مبنای کار قرار گرفته و محاسبات طرح بر این اساس انجام گرفته است.    تولیدات این طرح فقط نوار پرده عمودی بوده و دیگر وسایل جانبی  پرده عمودی در این پروژه تولید نمی شود.

فصل اول

کلیات و سوابق

شامل :

۱-۱- معرفی اجمالی پروژه

۲-۱- معرفی محصول

۳-۱- سوابق تولید

۴-۱- کاربرد محصول

۵-۱- مصرف کنندگان

۶-۱- بررسی نیاز جامعه

۱-۱- معرفی اجمالی پروژه:

عنوان این طرح تولید نوار پرده عمودی است که مستلزم چهار نوع مواد اولیه میباشد.
این محصول دردو مرحله تولید می شود که عبارتند از:
۱-بافت به صورت نوار پرده.
۲-آهار زنی.
میزان تولید سالیانه طرح ۳۵۶۴۰۰۰متر میباشد.این طرح احتیاج به ۱۵۰۰متر مربع زمین داشته و هزینه سرمایه گذاری طرح ۷۳۸۲۰۰۰۰۰۰ریال میباشد.
پرسنل مورد نیاز طرح ۲۰نفر و در۳شیفت کاری میباشد.
این طرح برای تولید احتیاج به ۵نوع دستگاه به شرح ذیل دارد:
۱-دستگاه بافت-۲-دستگاه آهار -۳-دستگاه همزن -۴-دستگاه چله پیچی -۵-دستگاه کنترل کیفیت.

۲-۱- معرفی محصول:

نام محصول تولیدی نوار پرده عمودی میباشد .واحد اندازه گیری آن:   متر،ذوب و حتی گاهی اوقات کیلو گرم نیز میگویند.
این محصول در عرض های ۹و۱۳سانتیمتر تولید میشود.نوار دارای طرح برجسته بوده و به صورت رول پیچیده و بسته بندی می شود.

۳-۱-سوابق تولید:

عمر چندانی از تولید و مصرف این نوع پرده نمی گذرد اولین  نمونه از این پرده در کشورهای اروپایی تولید شده است و سپس   کم کم تکمیل و به کشورهای دیگر راه پیدا کرده است.

سابقه تولید این محصول به چند دهه قبل بر می گردد.

 

۴-۱-کاربرد محصول:

همانطور که از نام آن پیداست این محصول برای نصب درجلوی  پنجره ها، درب ها و ۰۰۰جهت زیبایی، تنظیم نور و ۰۰۰ به  کار می رود.

۵-۱-مصرف کنندگان:

در کلیه ساختمان های مسکونی، خدماتی ،اداری و به طور کلی هر ساختمانی که دارای پنجره باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

 

۶-۱- بررسی نیاز جامعه :

این محصول به دلیل قابلیت کاری بالا، زیبایی ، افزایش ساخت و

ساز و ارزان بودن دارای مصرف مناسبی میباشد .

فصل دوم

طراحی تولید

شامل :

۱-۲-فرایند تولید

۲-۲-نمودار فرایند تولید

۳-۲- مواد اولیه و منابع تامین آن

۴-۲- ابزار ماشین آلات و منابع تامین آن

۵-۲- برنامه زمان بندی تولید

۶-۲- ظرفیت تولید طرح

۷-۲- پلان سالن تولید

۸-۲- جایابی و محل اجرای طرح

۱-۲- فرایند تولید :

این محصول ابتدا در دستگاه نوار بافی بافته شده و سپس برای استحکام  بیشتر آهار زنی میشود.در زیر به تشریح کامل این روند می پردازیم :
دستگاه نوار بافی :
دستگاه نوار بافی برای تولید پرده های عمودی می باشد که متشکل از قفسه بوبین ها و خود دستگاه بافندگی نوار است .
قفسه در این دستگاه محلی برای قرار گرفتن بوبین های مورد نیاز برای طرح روی پرده میباشد که همچنین طرح روی بوبین ها نیز بر اساس تعداد بادامک ها تعیین میشود که اگر تعداد بادامک ها ۱۲عدد باشد در این صورت عرض نوار بافته شده بعد از بافت ۱۰سانتیمتر میباشد و تعداد بوبین مورد نیاز با رنگ سفید ( تار) ۱۶۸عدد میباشد .
در این دستگاه تعداد ۴نخ رنگی نیز برای بافت پود استفاده میشود که این ۴پود با هم بافته می شوند و دو نخ رنگی نیز برای کناره استفاده  می شود که کلا برای یک نوار پرده ۱۰سانتیمتری تعداد۱۷۴نخ استفاده می شود .
این دستگاه دارای دو چشمه میباشد که به صورت همزمان دو نوار را با طرح یکسان می بافد و بر این اساس باید تعداد بوبین برای هر دستگاه را ۳۴۸بوبین نخ در نظر گرفت که به علت اینکه قفسه بوبین ها  فضای زیادی را اشغال می کند در مورد پروژه یک دستگاه چله پیچی با قفسه بوبین مستقیم را در نظر گرفته ایم که این دستگاه عمل چله پیچی را انجام داده و چله را برای استفاده در دستگاه نوار بافی آماده کرده و در این صورت دستگاه نواربافی باچله ای که در پشت آن قرار دارد به تولید نوار می پردازد و باید توجه داشت که روی چله ، دیگر نخ پود قرار گرفته نمی شود و باید نخ پود رنگی را جدا به دستگاه تغذیه کرد تا با مشکل کشش برخورد نکنیم .
دستگاه چله پیچی شامل قفسه بوبین مستقیم با ۹بوبین درعرض و ۱۷ بوبین در طول و ۸ بوبین در جلو می باشد . قفسه بوبین ها دارای ۴متر
طول و ۱ متر عرض است و خود دستگاه چله پیچی دارای طول و

عرض ۳ متر می باشد .
بعد از دستگاه چله پیچی به دستگاه نواربافی می رسیم که این دستگاه با ابعاد عرض ۴/۲مترو طول ۶/۳مترمیباشد .این دستگاه شامل قسمت های مختلفی می باشد که هر کدام آنها توضیح داده میشود :
۱- اسنو چله :
این اسنو دارای ۳۰ سانتیمتر فاصله بین دو فلانچ می باشد که نخ تار
پارچه با دو نخ رنگی کناره روی آن میباشد که برای یک طرح   ۱۰    سانتیمتری  یا ۱۲ بادامکی تعداد نخ روی اسنو ۲۴۰ نخ می باشد که خود اسنو دارای شعاع ۳۵ سانتیمتراز مرکز دایره اسنو می باشد .
۲- لامل نخ تار :
این لامل ها برای کنترل بر نخ تار استفاده می شوند که به محض اینکه نخ تارپاره شد با سیستمی که روی دستگاه قرار دارد که به لامل الکتریکی معروف می باشد دستگاه متوقف شده و بافنده با دست کشیدن روی لامل هامتوجه لاملی می شود که نخ عبور کرده از روی آن پاره شده است با گره زدن این پارگی را برطرف کرده دوباره دستگاه را

به راه می اندازد (در هر لامل یک نخ عبور داده شده است )
۳- میل میلک :
میل میلک ها بر روی ۱۲ ورد قرار دارند که این میل میلک ها بر اساس حرکت بادامک ها حرکت می کنند و در این قسمت در هر میل میلک یک نخ عبور داده شده است و میل میلک ها با حرکت خود دهنه   مورد نیاز برای ایجاد طرح را باز کرده و عمل طرح را ایجاد می کنند  که چون حرکت وردها بر اساس طراحی بادامک هاست بر این اساس طرح مورد نظر روی نوار پرده پیاده می شود .
۴- سیستم کنترل نخ پود :
این سیستم به گونه ای است که نخ پود را که شامل ۴ نخ رنگی برای نمایان شدن طرح میباشد را هدایت کرده که از چند غلتک کنترل کننده و راهنما گذشته و با سیستم کنترل الکتریکی بر آن نظارت می شود تا در صورت پارگی دستگاه خاموش شده و بعد از برطرف کردن آن دوباره دستگاه را به راه انداخت . بر روی این دستگاه دو سیستم کنترل نخ پود برای دو چشمه نوار می باشد .

۵- شانه دستگاه (دفتین) :
شانه دستگاه برای عمل کوباندن نخ پود به لبه پارچه بافته شده می باشد که این عمل باعث میشود تا تار و پود با هم ترکیب و کوبیده شده و طرح مورد نظر پرده را نمایان کند . در این قسمت (شانه) در هر شانه دو نخ عبور داده شده و اندازه شانه ۱۲ سانتیمتر می باشد .

دستگاه آهار :
دستگاه آهار به گونه ای طراحی شده است که ابتدا باید تشتک حمام محلول آهار را بر روی آن سوار کنند و بعد مواد آهار درست شده رابه داخل آن بریزند . مواد آهار برای نوار پرده عمودی مواد پلی ونیل
میباشد که از شرکت آواشیمی تولید کننده رزین های (P.V.A)استات
صنعتی تهیه می شود و به صورت سفید رنگ می باشد . برای درست کردن مواد آهار باید ۳/۲ ظرف مورد نظر که بیشتر به صورت بشکه می باشد را مواد آهار اضافه کرد و ۳/۱ ظرف را آب اضافه کنیم و مواد را به کمک دستگاه همزن کاملا با هم مخلوط کرده که این نسبت

مواد بهترین نسبت برای آهار پرده عمودی می باشد و دارای ثبات و ماندگاری و کیفیت خوبی است .
بعد از اینکه مواد آهار آماده شد آن را در تشتک مواد آهار که شامل ۳    غلتک و بدنه ای ذوزنقه ای شکل است ریخته (سطح تشتک و غلتک های آن باید کاملا تمیز و بدون هیچ کثیفی باشد و باید مواد آهار دفعه قبل نیز از آن تشتک کاملا تمیز شده باشد ) .
قبل از اینکه عمل آهار زنی روی پرده عمودی را شروع کنیم کاملا غلتک های درون اتاق حرارت (تثبیت) را تمیز کرده تا مواد آهاری چسبیده یا سوخته یا لکه های روی غلتکها بدون هیچ مشکلی (خسارتی)
به غلتک ها از بین برود . بعد دستگاه آهار را روشن می کنیم که باید در این مرحله فقط مشعل دستگاه را روشن کنیم که سوخت دستگاه قسمت مشعل، گازوئیل و بقیه قسمت ها (غلتک ها) برقی می باشد . باید در این مرحله غلتک ها غیر فعال باشند و باید حرارت قسمت بسته دستگاه که با دماسنج الکتریکی کنترل می شود را به دمای ۱۳۷تا ۱۴۵ درجه سانتیگراد برسانیم که باید توجه داشت اگر رنگ نوار پرده عمودی

روشن یا سفید می باشد باید از حرارت ۱۳۷ درجه استفاده شود چون حرارت بالاتر موجب خرابی نوار پرده عمودی و همچنین سیاه ذوب شدن نوارو آهار سطح نوار می شود که یکی از نکته های مهم قسمت آهار می باشد وهمچنین دمای ۱۴۵ درجه برای طرح های رنگی  و نوارهای رنگ تیره می باشد .
دردستگاه آهار دمای قسمت بسته دستگاه بستگی به رنگ طرح دارد     و بعد از اینکه حرارت قسمت بسته دستگاه به حرارت لازم رسید باید نوار پرده را به گونه ای قرار داد که به راحتی از قسمت های راهنمای دستگاه عبور کند و بعد از آن وارد قسمت های آهار دهنده یا مخزن آهار شود که باید از غلتک راهنمای مخزن آهار عبور داده و بعد از غلتک قرارگرفته در مخزن آهار که در زیر مواد آهار می باشد عبور داده و بعد از غلتک راهنمای بالای مخزن آهار عبور دهیم و باید از بین دو غلتک کالندر که کار آنها گرفتن مواد اضافی آهار سطح نوار همچنین کمک به جذب و نفوذ مواد آهار به داخل نخ ها می باشد عبور دهیم و بعد از آن وارد قسمت بسته دستگاه آهار می شود که دیواره دستگاه

دو جداره با لایه میانی پشم شیشه می باشد و فن هوای داغ را به داخل محوطه خشک کن می فرستد تا آهار بر روی نوار تثبیت شود . سپس  از قسمت بسته دستگاه بیرون آمده و توسط فن سطح آن سرد می شود . بعد از اینکه حرارت آن را پایین آوردیم نوار را به صورت رول (توپ) که قطر آن معمولا ۶۰ سانتیمتر است رول می کنیم .
دستگاه آهار دارای دو ورودی نوار (چشمه) می باشد که سرعت دستگاه به گونه ای است که در هر دقیقه ۵ متر نوار از هر چشمه ای خارج می شود و چون دستگاه دو چشمه دارد ۱۰ متر نوار پرده آهار خورده از دستگاه خارج می شود و نکته مهمی که در این دستگاه مشاهده می شود اینکه نوار پرده بافته شده دارای عرض ۱۰ سانتیمتر می باشد  که بعد از اینکه نوار بافته شده را آهار دهیم و از دستگاه تثبیت آهار خارج شود عرض نوار به ۹ سانتیمتر تغییر می کند و به همین دلیل نوار پرده عمودی به سایزهای ۹ سانتیمتر، ۱۳ سانتیمترو غیره می باشد .
نوار در آخرین مرحله قبل از بسته بندی توسط دستگاه کنترل کیفیت از روی یک سطح روشن عبور کرده که با انجام این عمل اگر عیبی در

پارچه وجود داشته باشد از قسمت های دیگر جدا شده و به زایئات فرستاده می شود  . سپس مابقی قسمت ها به صورت رول درآمده و بسته بندی می شود .
بسته بندی به این صورت است که رول های پرده را ابتدا داخل سلفون قرار داده و۶ عدد رول ۵۰ متری در جعبه های با سایز ۶۰*۶۰ قرار می گیرد .

****

۲-۲- نمودار فرایند تولید :

 

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • کارآفرینی بررسی و تهیه طرح تولید صندلی پلاستیکی
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.