پاورپوینت تصویر سازی کتاب کودک مربوطه به صورت فایل پاورپوینت و قابل ویرایش می باشد و دارای ۳۰ اسلاید است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پاورپوینت تصویر سازی کتاب کودک نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک پاورپوینت مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد
مقدمه
تاریخچه تصویر سازی در جهان
تاریخچه تصویر سازی در ایران
تصویرسازی داستانی – انواع متون داستانی
اقسام داستان
۱-اسطوره
۲- رمانس- داستان های شاه پریان
۳- محاکات برتر (تقلیدی یا حکایت گونه از نوع برتر)
۴- محاکات فروتر (داستان تقلیدی از نوع فروتر یا پست تر آن)
۵- طنزآمیز
شخصیت سازی (چهره)
(نمای پلان)
نمای (اول)
نمای (دوم)
نمای (سوم)
نمای (چهارم)
نمای (پنجم)
نمای (ششم)
نمای(هفتم )
نمای (هشتم)
نمای (نهم)
نمای (دهم)
(نتیجه)
منابع
دانشگرنژاد، محمد حسن. مبانی تصویر سازی. (تهران : مدرسه، ۱۳۸۰)
دادیه، اصغر. کلیات فلسفه. (تهران : پیام نور، ۱۳۸۵)
رویا اپز ذهن های خلاق بیرون می زند تا به یک ایده تبدیل شود .
(هنر برتر از گوهر آمد پدید )
این ایده های زیبا هم در تصاویر کتاب کودکان و هم به صورت خیال پردازانه در تصاویر متحرک به کار گرفته می شود .
گزارشی که در پیش رو دارید مربوط به تصویر سازی کودک و برای گروه سنی الف و ب طرح ریزی شده است . امیدوارم بتوانم گزارش جامع و کاملی در این عرصه بزرگ ارائه دهم . تکنیک انجام شده با گراش است وصفحه بندی آن طوری است که مطالب به صورت سفید خوانی گنجانده شده اند تا چشم در صفحه گردش باشد و ثابت نماند .
حالاست که باید بگویم چشم ها را باید شست زیرا این تصویر سازی همان تصویر سازی حقیقی است که امروزه در ایران با کمی جرأت بیشتر می گویم یک تصویر ساز واقعی و کامل در ایران نداریم یا اگر داریم هنوزد مجال جولان نیافته است .
این اتفاقات من را به اید داستان پادشاه می اندازد که همگان بر حقیقی واقعیند اما هیچکس آن را بیان نمی کند . حالا است که یک کودک باید حرف بزند تا دیگران را به میدان حقیقت بکشاند .
در حقیقت فراهم آوردن امکانات خوب و کامل برای تصویر سازان جوان و خلاق و مستعد می تواند زیبا شناسی ایجاد کند .
جهانی شدن دیگر یک اختیار نیست بلکه یک اجتناب است .
دوران نق زدن ، گذشته است و زمان رقابت علمی است .
طبق فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که می فرمایند : شما عزیزان کوشش کنید که از این وابستگی بیرون آیید و احتیاجات کشور خودتان را برآورده سازید ، از نیروی انسانی و ایمان خودتان غافل نباشید و از اتکای به اجانب بپرهیزید .)
پس باید بدانیم که نوع برخورد هنرمندان با این مسئله فهمید که یک هنرمند واقعی تنها در سایه عشق و ایمان به هدفش می رسد . سختی ها ، رنج ها، و مرارتها را تحمل کند آن را بخشی انکار خود بداند برای اینکه محک بهتری برای لحظات خوب داشته باشد .
تصویر سازی در طول تاریخ چیزی جز روایت گری تصویری با داستان پردازی تصویری نبوده است . اما شروع داستان سرایی به صورت مکتوب خود با آغاز تمدن های اسطوره یی و پیدایش اشکال خطوط نوشتاری ( که قدیمی ترین آن ها خطوط تصویری مانند خط هیروگلیف مصری و خطوط میخی باستان از قبیل خط سومری و عیلامی ) بوده است که به کمک آنها افسانه های اساطیری در کتیبه های سنگی و مهرها یا پاپیروس نوشته می شد .در خلال تمام آن تصاویر داستان هایی در مورد خلقت جهان و انسان ، نیروهای مافوق طبیعی و راز تولد و مرگ موضوع و جهان ماورا موجود بود که در پلان های داستان به هم مربوط می شدند[۱] .
هنر تصویر سازی قبل از پیدایش خط (یعنی دوران قبل از تاریخ) در دوران پارینه سنگی و میان سنگی در نمونههایی مثل نقاشی غارها (مثل غارهای لاسکو و آلتامیرا و غار میرمیلاس در لرستان) چیزی جز نقاشی جادویی نبوده است. در آن دوران نقوش در ارتباط با انتقال جادویی نبوده است. در آن دوران نقوش در ارتباط با انتقال جادویی قدرتهای مرموز جهان طبیعت به درون زندگی جمعی انسانها در مواقع شکار برای سیطره بر قدرت حیوانات یا در مواقع دیگر به همراه مراسم و رقصهای آیینی به منظور چیرگی بر قدرتهای تخریب گر طبیعت یا ظاهر کردن باران و امثالهم، به تصویر کشیده میشدند. سپس به تدریج در دوارن نوسنگی یا به وجود آمدن کشاورزی و دامپروری و ظهور هستههای اولیه زندگی اجتماعی انسان در شهرها توتمهای افسانهیی (علامتهای مقدس) و حماسهها شکل میگیرند و تصویر سازی، ابزارهای بیانی چنین حماسههایی میشوند.
سپس با ظهور مذاهب و نزول کتب آسمانی، از قرون میانه تصویر سازی داستانی به همراه متون کتابهای مقدس (مانند انجیل عهد عتیق و انجیل عهد جدید) وسیلهای میشود برای بازگو کردن روایات مذهبی (داستانهای پیامبران و مردمان هم عصر آنان) و تجسم چهرههای قدیسین و فرشتگان و رویارویی نیروهای خیر و شر).
در مشرق زمین، مثلاً در سرزمین چین تصویر سازی نمادین گونه نقوش بود و به تدریج تحت تأثیر تعلیمات فرزانگانی (چون کنفوسیوس و لائوتسه) (پس از دورانهان) تصویر سازی، حکایتی اندرز گونه و پرداختی شاعرانه از پدیدههای طبیعی میشود.
در سرزمین ایران در سنت نقاشی مینیاتور پس از دوره عباسی (مکتب بین المللی عباسی) و سلجوقی (مکتب سلجوقی) تا دوره تیموریان (مکتب هرات) و سپس آغاز عصر نوین در عهد صفویه (مکتب تبریز، قزوین و اصفهان)، نقوش تصویری روایی (دارای محتوی داستانی) راوی قصص و حکایت های منظوم (شعر گونه) بوده اند.
آثار منظومی چون مقامات حریری، ورقه و گلشاه، کلیله و دمنه و دیوان های اشعار چون شاهنامه (که یک منظومه اشعار حماسی است) و داستان های عاشقانه در منظومه هایی مثل خمسه نظامی که در این ها تصاویر بیانگر مضامین داستانی موجود در اشعار می باشند. سپس در دوره صدساله اخیر تصویر سازی معاصر در سبک های قهوه خانه یی و سقاخانه ای، دیگر بار داستان های حماسی شاهنامه در پرده سازی ها و حکایت های مذهبی مانند داستان های مربوط به واقعه کربلا، به تصویر کشیده شدند.
متون داستانی بر اساس دو مولفه:
۱- شخصیت قهرمان و قهرمان پردازی
۲- محیط و فضای داستان تقسیم می شوند که شامل:
«اسطوره» – «رمانس» (داستان های دیو و پری» – «محاکات» (تقلیدی یا حکایت گونه) از نوع برتر و فروتر – طنزآمیز می باشند.
در این نوع داستان، یک فضای فراواقعی است که هیچگونه تابعیتی از قوانین فیزیکی ندارد و شخص قهرمان از سنخ خدایان و نیروهای مافوق طبیعی است که مشخصه آن نامیرا بوادن و قدرت بی انتهای اوست. این نوع داستان ها بیشتر مربوط به خلقت کیهان و نحوه پیدایش نیروهای هستی است.
در این نوع داستان قهرمان یا چهره اصلی داستان از نوع فرشتگان و دیو و پری و انسان هایی می باشد که با جهان ماورا (مافوق طبیعی) ارتباط و همداستانی دارند، بنابراین چنین انسانی می تواند از قدرت های خداگونه بهره مند شود. محیط داستان در اینجا طبیعی است که سخنگو می شود و با قهرمان هم سخنی و هم دردی دارد. اکثر داستان های مذهبی در مورد معجزات پیامبران از این گونه اند.
[۱] دانشگر نژاد ، محمد حسن . مبانی تصویر سازی (تهران : انتشارات مدرسه ۱۳۸۰) ص ۳
[۲] . Myth
[۳] .Romamnce
[۴] – تقلید یا محاکات: داستان چیزی جز تقلید یا بازسازی واقعیات و زندگی انسانی و وقایع حماسی (وقایع مربوط به زندگی قهرمان و نبردهای حماسی او) نمی باشد.
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر