تحقیق مقایسه میزان شیوع طلاق در ازدواج های سنتی و مدرن


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

تحقیق مقایسه میزان شیوع طلاق در ازدواج های سنتی و مدرن مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۴۹  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود تحقیق مقایسه میزان شیوع طلاق در ازدواج های سنتی و مدرن نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

چکیده    ۱
فصل اول : کلیات تحقیق   ۲
مقدمه     ۳
بیان مسأله         ۶
اهداف تحقیق         ۷
اهمیت و ضرورت تحقیق    ۸
سؤال تحقیق          ۹
تعاریف واژه ها و مفاهیم عملیاتی و نظری       ۹
ازدواج مدرن         ۱۰
فصل دوم : پیشینه و ادبیات تحقیق          ۱۱
تاریخچه طلاق      ۱۲
طلاق در ملل و ادیان مختلف     ۱۲
یونان باستان        ۱۳
قانون بابل   ۱۴
ایران باستان       ۱۵
دین مسیحیت         ۱۶
کشور شوروی سابق   ۱۹
تبت     ۲۱
چین     ۲۲
کشورهای اروپایی و آمریکایی     ۲۳
ایالات متحده آمریکا    ۲۴
کشور فرانسه      ۲۶
جدایی جسمانی      ۲۷
انگیزه های ازدواج      ۲۸
ازدواج به طریق خواستگاری      ۳۱
جدایی قانونی         ۳۴
طلاق    ۳۵
انواع طلاق در ایران      ۳۸
اختلالات رفتاری      ۳۹
طلاق و اختلالات رفتاری   ۳۱
تحولات عاطفی نوجوانان و نقش والدین در اختلالات رفتاری       ۴۲
طلاق و اختلالات رفتاری- اجتماعی          ۴۴
آمار و اختلالات ناشی از طلاق      ۴۵
مشاوره پیش از ازدواج و اطلاع رسانی به جوانان    ۴۶
مشاوره و سلامت اجتماعی     ۵۷
علل و پیامدهای طلاق   ۶۱     ۶۷
فقر، بیکاری و عدم آگاهی   ۶۳
مشکلات اقتصادی      ۶۵
اعتیاد، منشاء ۸۵ درصد طلاق ها     ۶۶
مشکلات جنسی، عامل ۵۰ درصد طلاق   ۷۰
یک طلاق در برابر هر ۵ ازدواج     ۸۰
طلاق، فاجعه‌ای در انفجار خانواده     ۸۲
طلاق و شرایط زنان      ۸۴
رابطه بین طلاق وخودکشی     ۸۸
تاثیر طلاق بر اختلالات رفتاری کودکان ونوجوانان    ۹۷
تحقیقات انجام شده در خارج و در داخل کشور    ۱۲۱
فصل سوم : تعیین روش تحقیق   ۱۲۳
روش تحقیق     ۱۲۴
جامعه آماری          ۱۲۴
نمونه و روش نمونه گیری       ۱۲۴
ابزار اندازه گیری در تحقیق     ۱۲۵
روش تجزیه و تحلیل دادها       ۱۲۷
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها      ۱۲۸
تجزیه وتحلیل داده ها       ۱۲۹
مدل های آماری به کار رفته:جدول ۱-۴ و نمودار ۱-۴        ۱۳۰
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری    ۱۳۳
بحث و نتیجه گیری   ۱۳۴
پیشنهاد ها و محدودیت ها       ۱۳۶
منابع         ۱۳۷
ضمائم : پرسش نامه طلاق      ۱۴۰

منابع :

احمدی ، سید احمد. (۱۳۷۳ ) . روانشناسی نوجوانان و جوانان ، اصفهان : انتشارات مشعل .

اصغرزاده، یوسف . (۱۳۸۴). ازدواج و سنتهای آن ،   تهران : انتشارات نور.

بهادری ، پیمان .(۱۳۸۲). ازدواج و راهکار های آن،  تهران: انتشارات باران.

تیموری، موسی. (۱۳۸۴). طلاق و نوع بر خورد با جامعه، تهران:  انتشارات ابد .

حنیفی ، الهیاری ، کمال وند. (۱۳۸۳) . میزان و مقایسه بهداشت روانی  در بین زوجین تحصیل کرده و زوجین بی سواد مطرح  در مراجع قضایی شهرستان ابهر .

حسینی ، م . ( ۱۳۷۷) . مشاوره ازدواج و خانواده ، تهران : انتشارات آوای نور .

حقانی ، حسین . (۱۳۶۵) . طلاق و فاجعه انحلال خانواده ، تهران انتشارات آوای نور .

خمینی ره ، روح الله.(۱۳۶۴). رساله نوین (جلد سوم ) ، تهران: انتشارات نشر آثار امام .

دلاور، علی. (۱۳۸۵ ) . آمار استنباطی ، تهران: انتشارات رشد .

دلاور، علی. (۱۳۸۴). روش تحقیق در علوم تربیتی، تهران: انتشارات رشد.

دادستان، پریرخ . (۱۳۸۵). روان شناسی زندگی، تهران: انتشارات سمت.

دهنورد ، دانیال .(۱۳۸۴). مشکلات بعد از طلاق، تهران: انتشارات ارجمند

سهرودی .(۱۳۷۲). بررسی رابطه بین سلامت روانی و اضطراب در بین زنان مطلقه حدود سنی ۲۸ ساله شهرستان آستارا.

ستوده ، هدایت الله ، (۱۳۸۵). روان شناسی اجتماعی ، تهران: انتشارات ارجمند .

رحمانی.(۱۳۷۰). بررسی بین طلاق و سلامت روانی در بین زنان حدود سنی ۳۰ ساله شهرستان رشت .

کرباسی ، منیژه .(۱۳۸۴). مسائل نوجوانان و جوانان ، تهران: انتشارات پیام نور.

معینی ، احمد . (۱۳۸۴) . مسائل زندگی، تهران: انتشارات نی.

مهرآور، (۱۳۶۹). مقایسه طلاق در بین زنان نابارور حدود سنی ۳۰ ساله شهرستان نور .

میلانی فر ، بهروز . (۱۳۷۲) . بهداشت روانی ، تهران : انتشارات قومس. منصور ، محمود . (۱۳۶۹) . احساس کمتری ، تهران : انتشارات دانشگاه .

مرندی ، ع؛ عزیزی ، ف . ( ۱۳۷۹) سلامت و جمهوری اسلامی ایران .

نیکخو ، محمدرضا (۱۳۷۹) روانشناسی بالینی  تهران ، تهران : انتشارات رشد .

نعیمی ، رسول. (۱۳۸۳ ). طلاق و راهبرد های آن، تهران : انتشارات صبا .

عسگری ، حسین . (۱۳۸۰) . نقش بهداشت روانی در ازدواج زندگی زناشویی طلاق ، تهران انتشارات رشد .

ازدواج به طریق خواستگاری :

در بسیاری از جوامع این رسم و سنت  در خانواده ها وجود دارد که ازدواج از طریق خواستگاری انجام می شود، معمولاً خواستگاری از طرف خانواده پسر صورت می گیرد، زمانی که خانواده احساس می کند که سن ازدواج پسر فرارسیده است و یا فرزند پسر تقاضا می کند که خانواده برای ازدواج او اقدام کنند، جستجو برای یافتن دختری مناسب شروع می شود، که معمولا خانم ها با صحبت هایی که با آشنایان و دوستان می کنند دختری را در نظر می گیرند و ابتدا خانم ها یی خانواده در رفت و آمدها مذاکرات اولیه را انجام می دهند و در صورتی که دختر مورد پسند شان واقع شد و خانواده دختر نیز موافقت خود را اعلام کرد و پدر دو خانواده نیز در جریان قرار گرفت، فرزند پسر خود را از جریانات انجام شده  وخصوصیات دختر آگاه می کنند و درصورت توافق اولیه خانواده، پدر و مادر وچند نفر از افراد فامیل به اتفاق فرزند پسرشان به خواستگاری رسمی می روند، در صورتی که دوخانواده و دختر و پسر رضایت خود را اعلام کردند کارهای مربوط به نامزد ی و عقد و عروسی انجام می شود و بدین شکل ازدواج صورت می پذیرد. در مواردی ممکن است پسر خانواده، آشنایی قبلی با دختری داشته باشد و یا اینکه پسر و دختر ی که با هم دوست بوده اند و پس از مدتی به این نتیجه می رسند که می توانند با یکدیگر ازدواج کنند، پسر از خانواده خود می خواهد که به خواستگاری آن دختر بروند. زمانی که ازدواج به طریق خواستگاری انجام می شود دو خانواده یکدیگر را از جهات مختلف مورد بررسی های لازم قرار می دهند و نکات مثبت و منفی را ارزیابی می کنند و در حقیقت این خانواده ها هستند که عروس و داماد را می پسندند و با تجربیاتی که دارند ازدواج را مصلحت می دانند و یا به دلایل پیوند دختر و پسر را قبول نمی کنند. امتیاز این نوع ازدواج این است که دو خانواده در ابتدا بسیاری از بررسی های لازم را از جهات فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی انجام می دهند و در صورت مناسب بودن و رسیدن به توافق های لازم به ازدواج فرزند پسر و یا دختر خود راضی می شوند و هر نوع حمایتی که لازم باشد، از عروس و داماد دریغ نمی کنند. عیب این نوع ازدواج این است که در بعضی از موارد ﻣﺗﺄسفانه نظریات پسر و دختر نا دیده گرفته می شود مگر اینکه در دوران نامزدی پسر و دختر فرصت کافی برای بررسی یکدیگر داشته باشند و توافق دختر و پسر و نظریات آنان نیز مورد توجه قرار گیرد. در غیر این صورت چه بسا بعد از ازدواج کشمکش های زیادی بین زوج جوان بروز خواهد کرد.علاوه بر این چون در این نوع از ازدواج خانواده ها نقش اساسی دارند. به همین دلیل به خود اجازه می دهند که با اعمال نظریات خود در بسیاری از مسائل دختر و پسر دخالت کنند و این امر خود موجب اختلال در زندگی زناشویی زوجین می شود در حالی که اگر خانواده پسر و دختر به جای دخالت و اعمال نظر سعی کنند فرزندان خود را تحت راهنمایی های صحیح و سازنده قرار دهند و آنان را به حفظ زندگی و روابط دوستانه و متقابل توصیه کنند و در صورت نیاز هیچ حمایتی را از آنان دریغ ندارند پایداری و ثبات و خوشبختی فرزندان خود را در زندگی مشترک تضمین خواهد کرد . (عسگری ،۱۳۸۰ . ص ۸۵)

جدایی قانونی :

جدایی و طلاق به معنی رهایی و آزادی است. زمانی که مراحل جدایی اتفاق می افتد زن و شوهر به این نتیجه می رسند که ادامه زندگی مشترک به هر شکل برای یک یا هر دو امکان پذیر نیست و بجز رنج و غم نتیجه ای ندارد ، لذا به طور قانونی از یکدیگر جدا می شوند. اگر هر دو طرف موافق جدایی باشید طلاق با توافق و سهولت انجام می پذیرد اما اگر یک نفر حاضر به قبول طلاق نباشد روند جدایی به  قانون و تصمیم دادگاه محول می شود که پیچیدگی های خاص خود را دارد . (عسگری، ۱۳۸۰ .ص ۲۷۸)

طلاق:

و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازوجاً لتسکنوا الیها و جعل بینکم موده و رحمهً انّ فی ذالک لایات لقوم بتفکرون ( ۲۱ – روم )

برای شما ازخوداتن جفتی آفرید از او آرامش یافته و با هم انس بگیرید و میان شما رأفت و مهربانی برقرار فرمود و در این امر نیز برای مردم با فکر و ادله و حکمت حق آشکار است .

هرچند موضوع این گزارش و تحقیق طلاق است اما لازم است قبل از طلاق به مسئله ازدواج که زمینه و بستر طلاق بر آن استوار است تا حدی روشن گردد . ازدواج اساس بقای حیات موجود انسانی و شرط تناسل در اقوام مختلف و تولد نوع بشری در مکاتب و اقوام و نحل گوناگون با سنت ها و آداب و رسوم گوناگون است و انتخاب زوج یا زوجه و ادامه زندگی و تناسل و تولد نسل جدید متضمن حفظ و اصلاح نژاد انسانی و توجه و تربیت نسل های بعدی و اداره امور جامعه و فعالیت های گوناگون فردی در تولید و توزیع اقتصادی و گردش تعاملات اجتماعی و فرایند ها فرهنگی و گردش امور سیاسی و هنریو … مرهون این کورکان و نسل های آینده است که از ازدواج محقق می گردد .

ازدواج در کل دارای اهداف و کارکردهای زیر است : ( ستوده ، ۱۳۷۶)

۱٫ ایجاد کانون آرامش و انس والفت برای زن و شوهر و فرزندان

۲٫ جایگزینی و بوجود آوردن نسل جدید و پرورش فرزندان سالم و توانا

۳٫ وسیله ای برای تحقق پاکدامنی و پاکی روابط اخلاقی

ولی همیشه اتحاد زوجین وفق مراد آنها نیست و همیشه سازگاری اخلاقی و رفتاری و عاطفی و ارتباطی زوجین برای یکدیگر قابل تأمل و تحمل نیست و همیشه اوضاع و شرایط و مشکلات زندگی و خصوصیات فردی و اجتماعی افراد و زوجین آن چنان نیست که یکدیگر را بپذیرند و با مشکلات مقابله کنند و همیشه تعادل و همبستگی زوجین در عشق به یکدیگر و وفا و پایداری در ازدواج دوام و استمرار ندارد و همیشه عوامل محیطی مثل اعتیاد والدین ، ورشکستگی ، حبس در زندان و خصوصیات فردی افراد مثل پرخاشگری و عصبیت و تندخویی و فحاشی و یا ضعف مالی و یا رفتارهای قبیح مثل قماربازی و شرب خمر و مشروبات الکلی و رفیق بازی و عدم تمکین زوجین به یکدیگر یا هوس انتخاب زوج یا زوجه دیگر و یا اغفال و بد گمانی و سوء ظن و ازاین قبیل موارد اساس و بنیان خانداده ها را تهدید می کند و اگر زوجین ناتوان از حل و کنار آمدن با آنها نباشند لاجرم این پدیده شوم و خانمان سوز یعنی طلاق اتفاق می افتد .

طلاق در لغت به معنی رها شدن و جدایی از عقد و پیوند نکاح و فسخ کردن عقد است و پدیده ای است که امکان گسیختن پیوند زناشویی را بوجود می آورد .( ستوده ، ۱۳۷۶ )

طلاق در همه دیدگاهها و مکاتب و اقوام و ملل و ناهنجار نا میمون شمرده شده است و در زمره یکی از مهمترین و مؤثرترین آسیب های اجتماعی خانواده ها و اجتماع بشمار می رود .

ولتر می گوید : ازدواج و طلاق در این جهان با هم متولد شده اند و شاید ازدواج چند روزی زودتر متولد شده است ، زیرا پس از زناشویی و گذشت چند روز یا چند ماه روابط زناشویی پدیده طلاق ممکن است به وجود آمده باشد . طلاق و ازدواج هر دو از قدیم بوده اندو برای بشر هر دو ضرورت و لازم هستند .( حقانی زنجانی ، ۱۳۶۵ )

در الواح و نوشته های  مجورابی امر طلاق وجود داشته است و به طور عمده طلاق دهنده مرد بوده است و زنان اختیاری درطلاق نداشته اند و طبق آثار موجود تا اواخر قرن نوزدهم طلاق در اروپا ممنوع بوده و

 علی رغم مخالفت کلیسا به صورت گسیخته و غیر قانونی و بعدا ًقانونی مسأله طلاق رایج شد . ( ستوده ، ۱۳۷۶ )

انواع طلاق در ایران:

طبق قوانین اسلامی در ایران طلاق به ۴ شکل رجعی ، بائن ، خلع ، مبارات انجام می شود .

در رجعی مرد می تواند قبل ازاتمام عده ( ۳ ماه ۱۰ روز ) بدون عقد مجدد به زن خود رجوع کند و در نوع بائن مرد بعد از طلاق باد مجدداً عقد نماید. در نوع خلع : زن با بخشش مال و مهریه و یا اخذ آن از شوهر می خواهد او را طلاق دهد .

در نوع مبارات : مرد و زن از یکدیگر بیزار شده و زن قسمتی از مهریه را به شوهر می بخشد و مرد هم از داده های قبلی صرف نظر می کند .  (رساله نوین – جلد سوم – امام خمینی ( ره ) ترجمه آزاد شیراز ۱۳۶۴ ) این موارد فقط صورت طلاق است و در بطن و متن و عواقب و تبعات آن عوارض و مشکلات زیادی برای جامعه و زوجین به خصوص فرزندان را به دنبال دارد . و چون پیوند مستحکم و عاطفی و احساسی و حمایتی و نیازمندی فرزندان در طلاق والدین گسسته می شود  .چون دانه های تسبیح پاره شده به محیط پراکنده می شوند و چون مأمنو محیط قابل اعتماد و مطمئن پیدا نمی کنند و عقده ها و خواسته های آنان برآورده نمی شود  در کوچه و محله و احتمالاً در خانه اقوام رها می شوند و یا برخی از آنان در کانون های اصلاح و رفتار و غیره نگهداری می شوند و گروه های بزهکار و فرصت طلب در دام این فرزندان نقش اغفال کنندگی و جنایت کاری و خلاف کاری را ر شخصیت آنان به وجود می آورند .

 ( احمدی ، ۱۳۷۳ )

اختلالات رفتاری:

روان شناسان و روان پزشکان اتفاق نظر دارند که اختلالات شخصیتی زاییده اختلالاتی است که در روابط بین اعضای خانواده در کودکی به وجود می آید .

مطالعات بالبی ، بروونس ، لیپتون در پس از سال هلی ۱۹۶۷ ثابت کرده است که دوری کودک از پدر و مخصوصاً از مادر برای مدت مدید و طولانی و یا سپردن او به پرورشگاهها تقریباً همیشه با اختلالات رفتاری در کودکی و نوجوانی همراه بوده است . ( میلانی فره ۱۳۷۰ )

کودکان یتیم و ترد شده از خانواده ها که در محیط های پراکنده شهری و در خانه های اقوام و بستگان به صورت تحملی رشد می کنند و یا در پرورشگاه ها و یا کانون های اصلاح و تربیت قرار میگیرند تقریباً هیچگاه نمی توانند رفتار صحیح را بیاموزند و همیشه از نظر روابط عاطفی دچار خلاء و اختلال عاطفی هستند و حتی والدینی که خود به نیازهای عاطفی فرزندان توجه ندارند اکثراً از افرادی هستند که خود در دوره کودکی و نوجوانی از عاطفه برخوردار نشده اند و یا تأمین روانی و عاطفی و شناختی آنان در فضایی از رنج و درگیری و ستیزو … بوده است ( میلانی فر ، ۱۳۷۰ )

اگر مواد غذایی ، نور خورشید ، دما و حرارت ، شرایط محیطی برای یک گیاه و میوه فراهم نشود هیچگاه درخت یا گیاه نمی تواند به رشد کامل و نهایی خود برسد و به میوه دهی و … برسد .

انسان نیز در دوران کودکی نیاز به تغذیه و آب و ویتامین و پروتئین و چربی و املاح برای رشد جسمانی و توجه و عاطفه و محبت و برقراری ارتباط و پرورش استعدادهای روانی و شناختی برای پرورش روح و جان و نفس را دارد و اگر در دوران کودکی و در اثر طلاق این توجه و رسیدگی و القاء عاطفی و تنفیذ بار محبت و رفع نیازهای شناختی در مورد کودک از منبع پدر و مادر به او داده نشود روان و امور شخصیت شناختی وی دچار اختلال شده و برای برخورداری خود از این نیازها به دیگران پناه می برد و چون همواره قصد گروههای مختلف منحرف و بزهکار از کودکان  و نوجوانان سود جویانه و ضد انسانی است و کودکان شناخت کافی از مقاصد و اهداف این گروه ها را ندارند و در دوره تبعیت و اطاعت و الگو پذیری قرار دارند سریع جذب این جموعه های خطرناک می شوند و در زمان کوتاه دچار اختلال شخصیت رفتاری می شوند و برای وابسته کردن آن ها از روش های جذاب و کودک پسند استفاده می کنند و به راحتی سرنوشت و آینده آن ها را دچار تزلزل و انحراف می کنند .( میلانی فر ، ۱۳۷۰ )

طلاق و اختلالات رفتاری:

طلاق انفجاری است که منظومه خانوادگی و روابط عاطفی و شناختی و اجتماعی نزدیکترین اعضای ارتباطی و عاطفی را از هم می پاشاند . و امید و اعتماد و نقش پذیری کودکان و نوجوانان از والدین و نیاز آن ها به حمایت های مالی و عاطفی و درمانی و شناختی و اجتماعی از آن ها دچار بحران و دگرگونی می گردد و نوعی احساس درماندگی و احساس حقارت و خود کم بینی ( منصور ، ۱۳۶۹ ) در افراد به وجود می آید . همین احساسات خود نوعی اختلالات رفتاری را خلق می کنند . کودک و نو جوانی که احساس خود کم بینی می کند در ادای تکالیف مدرسه و پاسخگویی به سؤالات اضطراب شدیدی دارد واز این که این توانایی را ندارد به خود فرو می رود و گریز و انزوا از جمع و گروه را انتخاب می کند . احساس درماندگی عزت نفس او را کاهش می دهد و استعدادهای درونی خود را در وجود بحران زده خود دفن می کند . احساس کهتری در وجود نوعی نگرش برتری دیگران سنت به خود را تشدید می کند و خود را در تمام زمینه ها از همسالان و هم بازی ها کمتر می بیند و شاید در ادامه و بحرا ن آنها به افسردگی و اضطراب مرضی و گوشه گیری هم مبتلا می شود . ( نیکخو ، ۱۳۷۹ )

تحولات عاطفی نوجوانان و نقش والدین در اختلالات رفتاری :

دوره نوجوانی دوره کسب نیازهای عاطفی و روابط اجتماعی از والدین و تمرین آن در اجتماع و مدرسه وگروه های همسالان است ودر این سنین اسن که کودکان بزرگ شده و نوجوانان علاقه شدید دارند که آموخته ها و استعدادهای درونی را در معرض همسالان و دوستان قرار دهند . (احمدی ، ۱۳۷۶ ) . اهمیت گذر از این مرحله است که جوانانی مستقل و با اراده و قوی و با اعتماد به نفس بالا را به وجود می آورد و در عین حال در معرض آسیب ها و آفت های فراوان است . در دوره نوجوانی فرد هیجانی تر از دوره های دیگر است و این هیجان ها عبارتند از : الف ) خشم  ب ) یأس ج ) ترس  د ) محبت

در این دوره نوجوانان به سرعت خشمگین می شوند . در این دوره در مقابل کوچکترین شکست و بی توجهی یأس و نا امیدی بر آن ها چیره می شود . در این دوره ترس از محیط والدین و حوادث بیشتر شخصیت او را می گیرد . در این دوران اساس علاقه مندی به همسالان به خصوص جنس مخالف شدید تر می گردد . و از مجموعه این رفتارهای شخصیتی فرد هویت خود را می یابد . احساس هویت یکی از مهمترین شاخصه های شخصیتی افراد و نوجوانان به شمار می رود و از این اساس گروههای انحراف به نفع خود استفاده می کنند که هویت جنسی ، هویت شغلی و هویت تحصیلی و هویت اعتقادی و هویت اجتماعی در این دوره بسیار حساس و شکننده است . (احمدی ، ۱۳۷۶ )

طلاق و اختلالات رفتاری- اجتماعی:

صرف نظر از رفتارهای اختلالی مثل اضطراب و افسردگی و خود کم بینی و احساس حقارت که از ناحیه طلاق و گسیختگی خانواده ها نصیب کودکان و نوجوانان می شود و در بعد اجتماعی رفتارهای اختلالی خطرناک تر است . قرارگرفتن کودکان و نوجوانان بی سرپرست در محیط های نا آرام و نا سالم اجتماعی که هر لحظه که هر لحظه سوداگران و سوء استفاده کنندگان و بهره برداران از این گروه درکمین شکار این نیروهای سالم و بی تجربه و طعمه ها قرار دارند و با دادن وعده های فریبنده و اغفال کننده و جذاب مثل آزاد شدن از امر و نهی والدین ، کیف کردن در کنار دوستان ، هر کاری دوست داری انجام بده ، ماشین و موبایل و انواع خوردنی ها و مسافرت ها در انتظار شماست و از این قبیل شعارها نوجوانان را رد دو یا سه هفتهای قرار می دهند و زرنگی و شجاعت دیگر دوستان تازه آن ها را در قاپیدن کیف و بقیه اشیاء و جیب بری به رخ آن ها می کشند و قرمانان را به آغوش می کشند تا انگیزه و حس رقابت و خطرپذیری را در آن ها زنده کنند و با اولین سرقت یا کیف قاپی در گرداب و دام انحراف و رفتارهای ضد اجتماعی قرار میگیرند و از این موفقیت مورد تشویق و تأیید گروه واقع می شوند و نای رفتارهای ضد اجتماعی در زمینه مساعد شخصیت آن ها شکل می گیرد .

آمار و اختلالات ناشی از طلاق :

120,000 ریال – خرید
 

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله اثرات طلاق بر کودکان
  • پاورپوینت ازدواج و طلاق
  • مقاله بالاترین و پایین ترین آمار طلاق
  • تحقیق علل افزایش طلاق و پیامدهای آن
  • پایان نامه طلاق از دیدگاه اسلام و ادیان دیگر
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.