مقاله سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا در دوران صفوی مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۳۵  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود مقاله سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

معماری در کلیساها ۴
فرود اینگه هلند ۵
گسترش رنسانس در ایتالیا ۶
اوج رنسانس ۷
روش گرایی ۱۰
کتابخانه لورن تین ۱۴
گسترش معماری رنسانس فراتر از ایتالیا ۱۹
Legacy رنسانس ۲۶
منابع ۲۸

 

منابع:

۱- تمدن رنسانس در ایتالیا، ۱۸۶، ترجمه انگلیسی، توسط اس جی سی میدل مور در دو جلد، لندن، ۱۸۷۸٫
۲- اروین پانوسکی، رنسانس و رنسانس ها در هنر غربی (نیویورک، هارپر و رو، ۱۹۶۰).
۳- بعضی موارد در مورد تاریخ معماری، یعنی سر بانیتر فلچر، شامل باروک به عنوان مرحله ای از معماری رنسانس، به خاطر گسترش، تنوع و تغییر جهت یابی آن از سبک کلاسیک در اینجا مطرح نمی شود و موضوع یک مقاله اصلی می باشد.
۴- ایتالیایی از لحاظ ادبی به ۱۴۰۰ ترجمه می شود و مطابق با قرن پانزدهم می باشد.
۵- رنسانس اولیه در معماری در توسعه های ونیس بیشترین کاربرد را دارد. به طوری که توسعه روان تری بین سبک های قرون وسکایی و رنسانس نسبت به فلورانس وجود داشته است. به “جان مک آندرو معماری ونیس رنسانس اولیه” مراجعه شود. (کامبریج، مطبوعاتMIT،۱۹۸۰).
۶- هاوارد سالمن، فیلیپور برانلسکی، ساختمان ها (لندن، ازومر ۱۹۹۳).
۷- آرنولد بروسکی، برامانته (لندن، توماس و هادسون، ۱۹۷۷).
۸- آرنولد، هوسر، روش گرایی، بحران رنسانس و سرمنشأهای هنر مدرن (کامبریج، مطبوعات دانشگاه هاروارد، ۱۹۶۵).
۹- کلیسای جامع چیهوآ، ۱۸۲۸-۱۷۲۵٫
۱۰- باسیلیکا مینوردل سانتو نینو، ساختار کنونی، ۳۹-۱۷۳۵٫
۱۱- لیست مشخصات زی از لیست بر پایه بانیلستر فلچر گسترش می یابد. به ذیل مراجعه شود.
۱۲- کاربرد اصلی این مشخصه گنبد بزرگی از ساختمان کاپیتول ایالت متحده (در سال ۱۸۵۶ شروع شد) در واشنگتن دی سی است و تمام ساختمان های پایتخت به سبک بازسازی رنسانس می باشد.
۱۳- بانیستر فلچر acdafghijklanpqrstuvw، تاریخ معماری با توجه به روش مقایسه‌ای (اولین انتشار در سال ۱۸۶۶، چاپ کنونی، سال (۲۰۰ علوم و تکنولوژی اسویر، ISBN 0750622676).
۱۴- آندرو مارتین دالabcd، انسان و رنسانس، ۱۹۶۶، پل هاملین، ISBN ناشناخته.
۱۵- ایلان راکامabcdefgh، رنسانس، دایره المعارف مصور، ۱۹۶۹، اکتاپوس، ISBN070 6408578.
۱۶- بی- آر، رنسانس اروپا، ۱۵۲۰-۱۴۸۰، ۱۹۷۱، ISBN 0066324355 فونتوآ.
۱۷- هلن گاردنرabcd. هنر در قرن ها، چاپ پنجم، هارکورت، توسعه بریس و جهان.
۱۸- کروپ استون، تروین، معماری جهان، ۱۹۶۳، هاملین، صفحه ۲۴۳٫
۱۹- رورت اریک ولف و رونالد میلن، abcdef رنسانس و هنر روش گرایی، ۱۹۶۸، هاری، ان، آبرافر.
۲۰- گیووانی فانلی، برانکسلی، ۱۹۸۰، بکوکسی ادیتور فیرنز.
۲۱- جوز ریکورت، لئونیس باپتیست آلبرتی، طراحی معماری، جلد ۴۹، شماره ۶-۵، هلند استریت، لندن.
۲۲- نیکولاس پوسنرabcde، خلاصه ای از معماری اروپایی، پنیکان،۱۹۶۴،ISBN نامشخص.
۲۳- موریون کامینسکی، هنر و معماری ونیس، ۱۹۹۹، کونمن، ISBN3829026579.
۲۴- پوسنر و کاردنر مطرح می سازند که میشل آنجلو ایده کنبده نوک تیز را که در فلورانس مطرح می باشد را پایه ریزی کرده است سپس در دوران پیری خودSilgaette پایین تر را تغییر داد. و اینکه دلاپورتا از اندیشه اصلی میشل آنجلو الهام گیری داشته است.
از طرف دیگر مانیکا مطرح می سازد که کنبدنوک تیز راه حل نهایی و همراه با تفکر میشل آنجلو در بصری ظاهری ساختمان بوده است.
۲۵- لاد ویک گلد اسکیدر، میشل آنجلو ۱۹۶۴، فیدون.
۲۶- توصیف شده توسط نویسنده معماری سباستینو سرلیو، ۱۵۵۴-۱۴۷۵، در “Tutte l’opere d’architetura et prospectivaref”.
۲۷- یانفرد واندرام، توماس ریپ، پائولو مارتون، آندره پالادیو، تاشن، ISBN 3822802719.
۲۸- خانه ملکه، کرینویچ، خانه پذیرایی، وایت هال.
۲۹- جانسون اچ، دابلیو، ab، آنتونی، جانسون (۱۹۹۷) تاریخ هنر، نیویورک هاری، ان، آبرافر، ISBN0810934426.
۳۰- جان سامرسون، معماری در بریتانیا، ۱۸۳۰-۱۵۳۰، چاپ ۱۹۷۷، پلیکان، ISBN 0140560033.
۳۱- Spatgtik bis zum maniersmus، فرانکفورت اف فین، ۱۹۶۰، ویل فرد کخ، سبک معماری، ورشو، ۱۰۰۶٫
تجارت برونسکی.
ترودس برونسکی، تاریخ معماری، ویدا وینکتو اسوسینیوم، ۱۹۹۰٫
Mleczyslaw Gebarowicz, studia nad dziejami kujtury artystycznej poznego 1962، تورنه، renesansu w polsec
۳۲- قصر راکوکزی مورد دسترسی واقع شد ۲۳ اکتبر سال ۲۰۰۶٫
۳۳- تصویر کلیسای کوچک باکو (۰۸-۱۵۰۶).
۳۴- جان پوسکین، انجمن کامرن کامبریج.
۳۵- یک مثال تأثیر گذار، باشگاه اصلاحات در لندن (۱۸۴) توسط چارلز باری تا حد زیادی از پالازوفازنیس ابهام گیری داشته است که تصاویر و تفسیر در بالا مورد بحث قرار داده شد.
۳۶- چارلز گارینه.
۳۷- لوئیس سالاین.

 

معماری در کلیساها

کلیسای سان فرانسیکو یک بازسازی ساختار گوتیک که مانند سانت آندن به گونه ای  بود که سر در برخوردار از طاق پیروزی روحی را در خود داشت. و متأسفانه این بنا ناتمام باقی مانده است.

سانت آندن یک ساختمان بسیار دینامیک می باشد. سر در پیروزی آن از کنتراست های شدیدی برخوردار است. پیش آمدگی و نود نظم نیمستون ها وجود دارد که عناصر معماری را نشان می دهد اما ضرروتاً غیر عملیاتی می باشند، بسیار کم عمق می باشد. این  است و بتاین با ارگ زیاد تو رفته که باعث فراهم شدن رواق بزرگ جلو در اصلی می شود. اندازه این درک در نمای مستقیم در دو روزنه مربع شکل در بالا می باشد که اطراف آن را شکل داده است. نور و سایه تأثیر بسیار زیادی روی سطوح ساختمان دارد و این بخاطر کم عمق بودن mouldings و عمق هشتی آن می‌باشد. در قسمت داخلی را آلبرتی با  و راهروها سنتی را قرار داده بود.

در عوض پیشرفت آهسته و ماهرانه ای از ارگ های بلند متفاوت و دروازه های مربع شکل کوتاه و تکرار نقش و نگار طاق پیروزی سر در وجود دارد.

سانت آندن، مانتآا، سردر، عکس رز


فرود اینگه هلند

دو تا از بهترین ساختمان های مشهور آلبرتی در فلورنس بالا زو و روسلی و در ماریا نووالا می باشند. آلبرتی برای کاخ ترتیب های کلاسیک ستون ها را در سردر روسه سطح بکار برده است که مربوط به سال ۵۱-۱۴۴۶ می‌باشند. در سانتا ماریا نوولا او مأموریت داشت تا اکوراسیون سرور را تمام کند. او حراج را در سال ۱۴۵۶ کامل کرده کار تا سال ۱۴۷۰ تمام نشد

سردر سانتاماریا نووالا، سال ۷۰-۱۴۵۶ را نشان می دهد.

قسمت پایین ساختمان از طاقچه های سبک گوتیک و کوراسپون مدرن چند رنگی را داشته است یک پنجره ocalar بزرگ در قسمت پایان رواق وجود داشته است که مورد توجه قرار داده شده است

آلبرتن به سادگی هر چیز که قبلاً در جای خود قرار داشت و سنت فلورئیتین را برای رنگارنگی که به خوبی در صومعه سان گیووانی برقرار گردیده بود و محترم ترین ساختمان در شهر بود و احترام می گذاشت اکوراسیون عمداً از مرمر چند رنگ بود که بصورت سف اما دارای ترتیب بود که با محفظه های منظم و نقش و نگار دایره ای ساخته می شد که به شکل پنجره مرور و گرد تکرار می شد. و قرار بود دستگاه استاندارد در نسانس برای حل کردن مسئله ارتفاع های سقفی متفاوت پدید آید و فضای بین سطوح افقی و عمودی را در خود قرار دهد.

گسترش رنسانس در ایتالیا

در قرن پانزدهم محکمه های بعضی دولت های ایتالیایی دیگر مرکزی برای گسترش فلسفه، هنر و معماری رنسانس تبدیل شده بودند.

در مانتوآ محکمه گنزاگا Gonzaga وجود داشت که آلبرتی در کلیسای بزرگ دارای سالن دراز سانت آندن وسان سباستینو را طراحی کرد.

اربینو مرکز مهمی با کاخ دوکی جدید بود که در آنجا ساخته شده بود. فرارا تحت است Este در اواخر قرن پازدهم گسترش یافت به طوری که چندین کاخ جدید مانند پلازو دی دیامانتی و پارازو و اسکی فاینو برای بورسودست ( Borso dEst) ساخته شده در میلان تحت ویسکانتی سرتو سادی پاویا کامل شد و سپس تحت اسفورزا کاستلو اسفورز اسکو ساخته شد.

در وینس، سان زاکاریا اولین سردر رنسانیسی خود را با دستان انتونیو کامبلو و مورو گوداسی که در دهه ی ۱۴۸۰ شروع شد به دست آورد. گیووانتی ماریا ناسکانتو، معمار مجسمه سازی ورنی معماری رنسانی را در  با لوگیا کورمارو در باغ آلبیس کورنارو انجام داد.

در جنوب ایتالیا استادان رنساسی توسط آلفا نزووی از آروگون بعد از پیروزیش بر پادشاه نابلز به نابلز خوانده شد. قابل توجه ترین مثال ها از معماری رنسانس در آن شهر کاپلا کاراک سیولو می باشد که بر امانته و پالازو اورسینی دی گراوینا نسبت داده می شود که توسط حبرئیل رانهلو بین سالهای ۱۵۱۳ و ۱۵۴۹ ساخته شده است.

اوج رنسانس

 در اواخر قرن پانزدهم و اوایل قرن شانزدهم معمارانی مانند برامانته، آنتونیو، دوسانگالو، یانگر و دیگران مهارت سبک تجدید بنا شده و توانایی برای به کار بردن آن در ساختمانهایی مانند کلیسا و شهر پالازو را نشان دادند که کاملاً با ساختارهای دوران عقیق متفاوت بود. این سبک دکوراسیون بیشتری داشت و تزئینات مجسمه سازی، گندها بسیار شاخص بودند. دوره معماری به عنوان اوج رنسانس معروف می باشد که با دوران رئونالدو، متیل آنجلو و رانائل تطابق دارد.

35,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی

    یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.