مقاله مدیریت زنجیره تأمین


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله مدیریت زنجیره تأمین مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۹۶  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله مدیریت زنجیره تأمین نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

مقدمه: ۱

تاریخچه مدیریت زنجیره تامین: ۳

تعریف مدیریت زنجیره تامین: ۴

پنج عملکرد براى مدیریت در برابر چالش هاى زنجیره تامین: ۵

عملکرد اول : ساختار شرکاى زنجیره تامین: ۶

عملکرد دوم : پیاده سازى ارتباطات مشارکتى: ۶

عملکرد سوم:  طراحى زنجیره تامین براى سود دهى استراتژیک: ۷

عملکرد چهارم : اطلاعات مدیریت زنجیره تامین: ۷

عملکرد پنجم : کاهش هزینه زنجیره تامین: ۸

طرح کلى یک زنجیره تامین : ۸

فرآیندهاى اصلى: ۹

فازهاى اصلى مدیریت زنجیره تامین: ۱۱

فاز اول: طراحى مفهومى.. ۱۱

فاز دوم : طراحى جزییات و تست.. ۱۱

فاز سوم:  پیاده سازى.. ۱۲

فن‌آورى اطلاعات ومدیریت زنجیره تامین: ۱۲

موانع پیاده‌سازی SCM : 14

بررسى تکنولوژى تولید و برآورد نحوه تامین دانش فنى مورد نیاز : ۱۵

ساختار شبکه تأمین : ۱۶

الف: اعضای شبکه: ۱۶

ب: ابعادساختاری شبکه(ساختارافقی وعمودی) : ۱۷

بعد افقی ساختار: ۱۷

بعد عمودی ساختار: ۱۷

بعد موقعیت افقی ساختار: ۱۸

ج: ارتباطات و اطلاعات درون شبکه: ۱۸

فرایند‌های شبکه تأمین : ۱۹

فرایند مدیریت ارتباطات : ۲۰

فرایند مدیریت خدمت : ۲۰

فرایند مدیریت موجودی : ۲۰

فرایند سفارش ها و نیازمندیها : ۲۱

فرایند جریان تولید : ۲۱

فرایند تدارکات : ۲۱

فرایند توسعه محصول وخرید : ۲۲

فرایند بازگشت : ۲۲

شبکه تأمین یکپارچه چیست : ۲۲

تجهیزات کلیدی مدیریت زنجیره تأمین: ۲۵

موقعیت مکانی (Location) : 25

حمل و نقل و لجستیک: ۲۶

موجودی و پیش‌بینی: ۲۶

روش VMI : 27

طبقه بندی موقعیت : ۲۷

طراحی محصول و معرفی تولیدات جدید: ۲۸

پشتیبانی و خدمات پس از فروش: ۲۸

پیمان‌های استراتژیک وخرید کالا از منابع خارج از کشور: ۲۹

مباحث جهانی: ۲۹

انقلاب زنجیره تأمین : ۲۹

شرکت‌ها نمی‌توانند از مدیریت زنجیره تأمین چشم‌پوشی کنند: ۳۲

مدیریت موجودی کالا : ۳۴

تدارکات (Logistics)‌ : ۳۵

ارسال به موقع کالا (Just- In- Time Shipping) : 38

نکات کلیدی که باید آموخت : ۴۰

موضوعات کلیدی کسب و کار (تجارت) : ۴۱

ساختار سازمان و پیامدهای آن: ۴۲

اشارات ضمنی : محیط فرصت های راهبردی.. ۴۶

فناوری و الگوها : ۴۶

انفورماتیک شناختی : ۴۸

پشتیبانی فناوری از الگوها : ۴۹

فرصتهای راهبردی : ۵۰

راهبرد اولیه. ۵۰

در جستجوی دستیابی به مزیت رقابتی چشمگیر: ۵۲

یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت : ۵۳

فرصت برای لجستیک : ۵۴

مزیت رقابتی از طریق افراد و فناوری : ۵۵

گذر از زنجیره تأمین به شبکه تأمین : ۵۶

سیر تکامل گروه‌های همیار: ۵۷

امکان بهبود کیفیت در جبهه  IT: 58

مدل‌های کسب و کار اینترنتی در حال تکامل: ۵۹

مبارزه باکلاهبرداری در تجارت الکترونیکی : ۶۰

حمل و نقل الکترونیکی : ۶۱

تدارکات الکترونیکی : ۶۳

وضعیت تدارکات الکترونیکی.. ۶۴

دسترسی الکترونیکی به منابع : ۶۴

تهیه الکترونیکی مواد اولیه : ۶۵

مواردی از شیوه‌های برتر: ۶۹

تأکید روی آموزش الکترونیکی: ۶۹

خدمات پشتیبانی در موقع ارائه طریق : ۶۹

قرار دادن مدیریت مواد اولیه دراینترنت : ۷۰

سازمان‌دهی، کلید ورود به اینترنت است : ۷۰

افزایش تدریجی مدیریت داده ها دارای اهمیت است : ۷۱

کنفراس اینترنتی : ۷۱

تکامل زنجیره تأمین به شبکه تأمین: ۷۲

ارتباطات داخل سازمانی.. ۷۲

ارتباطات فرایند‌های سازمانی.. ۷۲

ارتباطات بیرونی : ۷۳

عملیات کامپیوتری : ۷۳

خرید : ۷۳

مدیریت موجودی : ۷۴

ارسال کالا : ۷۴

نکات کلیدی : ۷۵

ده مرحله برای کارآمد ساختن زنجیره تأمین : ۷۶

تداوم تحویل به موقع محصول : ۷۷

به همیاری بیندیشید؛ به روند تقاضا فکر کنید: ۷۸

حفظ کیفیت : ۸۰

مدیریت اطلاع‌رسانی : ۸۱

مدیریت تحول : ۸۲

مراحل لازم برای مدیریت تحولات در یک محیط شبکه تأمین : ۸۳

تشخیص دادن نقش‌های تازه : ۸۳

انتخاب فناوری مناسب : ۸۴

از هم اکنون برای شبکه تأمین آینده سازماندهی کنید : ۸۵

ورود به محیط شبکه اینترنت : ۸۶

حضور در شبکه اینترنت : ۸۷

نتیجه‌گیرى: ۸۹

مراجع : ۹۰

مراجع :

۱-     لجستیک جهانی و برنامه ریزی توزیع  ( دونالد واترز )

۲-     مدیریت زنجیره تامین  ( امی زوکرمن )

۳-     مدیریت لجستیک  ( دکتر حبیب الله جوانمرد )

۴-     مجله روش شماره ۶۲

۵-     پایان نامه کارشناسی ارشد  مدیریت زنجیره تامین دانشگاه صنعتی اصفهان

۶-     منبع یابی استراتژیک در مدیریت تامین  ( پایان نامه از دانشگاه امیرکبیر )

مقدمه:

در رقابت‌هاى جهانى موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار داد. خواست مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، موجب افزایش فشارهایى شده است که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکت‌ها بیش از این نمى‌توانند به تنهایى از عهده تمامى کارها برآیند. در بازار رقابتى موجود، بنگاه‌هاى اقتصادى و تولیدى علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافته‌اند. علت این امر در واقع دستیابى به مزیت یا مزایاى رقابتى با هدف کسب سهم بیشترى از بازار است. بر این اساس، فعالیت‌هاى نظیر برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى محصول، خدمت نگهدارى کالا، کنترل موجودى، توزیع ، تحویل و خدمت به مشترى که قبلا همگى در سطح شرکت انجام مى شده اینک به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده است. مسئله کلیدى در یک زنجیره تامین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمامى این فعالیت‌ها است. مدیریت زنجیره تامین  (SCM ) پدیده‌اى است که این کار را به طریقى انجام مى‌دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در حداقل هزینه دریافت کنند.

در حالت کلى زنجیره تامین از دو یا چند سازمان تشکیل مى‌شود که رسماً از یکدیگر جدا هستند و به وسیله جریان‌هاى مواد، اطلاعات و جریان‌هاى مالى به یکدیگر مربوط مى‌شوند. این سازمان‌ها مى‌توانند بنگاه‌هایى باشند که مواد اولیه، قطعات، محصول نهایى و یا خدماتى چون توزیع، انبارش، عمده فروشى و خرده فروشى تولید مى‌کنند. حتى خود مصرف کننده نهایى را نیز مى‌توان یکى از این سازمان‌ها در نظر گرفت.

تاریخچه مدیریت زنجیره تامین:

در دو دهه ۶۰ و ۷۰ میلادى، سازمان‌ها براى افزایش توان رقابتى خود تلاش مى‌کردند تا با استاندارد سازى و بهبود فرایندهاى داخلى خود محصولى با کیفیت بهتر و هزینه کمتر تولید کنند. در آن زمان تفکر غالب این بود که مهندسى و طراحى قوى و نیز عملیات تولید منسجم و هماهنگ، پیش‌نیاز دستیابى به خواسته‌هاى بازار و درنتیجه کسب سهم بازار بیشترى است. به همین دلیل سازمان‌ها تمام تلاش خود را بر افزایش کارایى معطوف مى‌کردند.

در دهه ۸۰ میلادى با افزایش تنوع در الگوهاى مورد انتظار مشتریان، سازمان‌ها به طور فزاینده اى به

افزایش انعطاف پذیرش در خطوط تولید و توسعه محصولات جدید براى ارضاى نیازهاى مشتریان علاقه مند شدند. در دهه ۹۰ میلادى، به همراه بهبود در فرایندهاى تولید و به کارگیرى الگوهاى مهندسى مجدد، مدیران بسیارى از صنایع دریافتند که براى ادامه حضور در بازار تنها بهبود فرایندهاى داخلى و انعطاف پذیرى در توانایى‌هاى شـــــرکت کافى نیست، بلکه تامین کنندگان قطعات و مواد نیز باید موادى با بهترین کیفیت و کمترین هزینه تولید کنند و توزیع کنندگان محصولات نیز باید ارتباط نزدیکى با سیاست‌هاى توسعه بازار تولید کننده داشته باشند. با چنین نگرشى، رویکردهاى زنجیره تامین و مدیریت آن پا به عرصه وجود نهاد. از طرف دیگر با توسعه سریع فناورى اطلاعات در سال‌هاى اخیر و کاربرد وسیع آن در مدیریت زنجیره تامین، بسیارى از فعالیت‌هاى اساسى مدیریت زنجیره با روش‌هاى جدید درحال انجام است.

 تعریف مدیریت زنجیره تامین:

تعاریف مختصر و جامعى که مى توان از زنجیره تامین و مدیریت زنجیره تامین ارایه داد، عبارت‌اند از:
زنجیره تامین: زنجیره تامین بر تمام فعالیت‌هاى مرتبط با جریان و تبدیل کالاها از مرحله ماده خام (استخراج ) تا تحویل به مصرف کننده نهایى و نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آنها مشتمل مى‌شود. به طور کلى، زنجیره تامین زنجیره‌اى است که همه فعالیت‌هاى مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالاى نهایى به مصرف کننده را شامل مى شود. درباره‌ى جریان کالا دو جریان دیگر که یکى جریان اطلاعات و دیگرى جریان منابع مالى و اعتبارات است نیز حضور دارد

 (LAUDON & LAUDON 2002)

مدیریت زنجیره تامین : مدیریت زنجیره تامین بر یکپارچه سازى فعالیت‌هاى زنجیره تامین و نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آنها از طریق بهبود در روابط زنجیره ، براى دستیابى به مزیت رقابتى قابل اتکا و مستدام مشتمل مى‌شود. بنابراین، مدیریت زنجیره تامین عبارت است از فرایند یکپارچه سازى فعالیت‌هاى زنجیره تامین و نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آن، از طریق بهبود و هماهنگ سازى فعالیت‌ها در زنجیره تامین تــــولید و عرضه محصول (LAUDON&LAUDON 2002).

بنابراین براى بررسى یک سازمان منحصر به فرد در چارچوب این تعاریف، باید هر دو شبکه تامین کنندگان و کانال‌هاى توزیع در نظر گرفته شوند. تعریف ارایه شده براى زنجیره تامین، موضوعات مدیریت سیستم‌هاى اطلاعات، منبع‌یابى و تدارکات، زمان‌بندى تولید، پردازش سفارشات، مدیریت موجودى، انباردارى و خدمت به مشترى را در بر مى‌گیرد.

براى مدیریت موثر زنجیره تامین ضرورى است که تامین کنندگان و مشتریان با یکدیگر و در یک روش هماهنگ و با شراکت و ارتباطات اطلاعاتى و گفت و گو با یکدیگر کار کنند. این امر یعنى جریان سریع اطلاعات در میان مشتریان و عرضه کنندگان، مراکز توزیع و سیستم‌هاى حمل و نقل که بعضى از شرکت‌‌ها را قادر مى سازد که زنجیره‌هاى عرضه بسیارکارایى را ایجاد کنند. عرضه‌کنندگان و مشتریان باید اهداف یکسان داشته باشند. عرضه‌کنندگان و مشتریان باید اعتماد متقابل داشته باشند. مشتریان در زمینه کیفیت محصولات و خدمات به تامین‌کنندگان خود اعتماد مى‌کنند.

علاوه بر آن عرضه‌کنندگان و مشتریان باید در طراحى زنجیره تامین براى دستیابى به اهداف مشترک‌ و تسهیل ارتباطات و جریان اطلاعات با یکدیگر شریک شوند. بعضى شرکت‌ها کوشش مى‌کنند تا کنترل زنجیره تامین خود را با کنترل عمومى عمودى – با استفاده از مالکیت و یکپارچگى تمام اجزاى مختلف در امتداد زنجیره تامین از تهیه مواد و خدمات تا تحویل محصول نهایى و خدمت به مشترى به دست آورند. اما حتى با این نوع ساختار سازمانى، فعالیت‌هاى مختلف و واحدهاى عملیاتى ممکن است ناهماهنگ باشد. ساختار سازمانى شرکت باید بر هماهنگى فعالیت‌هاى مختلف براى دستیابى به اهداف کلى شرکت تمرکز کند.

پنج عملکرد براى مدیریت در برابر چالش هاى زنجیره تامین:

بسیارى از تکنولوژى‌ها و ابزارها در بهبود راهکارهاى زنجیره تامین مورد استفاده قرار مى‌گیرد. دامنه پیاده‌سازى تکنولوژى، راه‌هاى جدیدى را براى تغییر ساختار سازمانى از تکنولوژى سخت‌افزار به تکنولوژى نرم‌افزار و اطلاعات براى سازماندهى مى‌گذارد. براى رسیدن به کارایى و اثربخشى در مدیریت زنجیره تامین پنج عملکرد را براى مدیریت تفکیک کرده‌ایم که این پنج وظیفه تا اندازه‌اى عاملى براى سازماندهى است.مهارت و اثربخشى مدیریت زنجیره تامین به صلاحیت و درستى این پنج عملکرد وابسته خواهد بود.

عملکرد اول : ساختار شرکاى زنجیره تامین:


طراحى زنجیره تامین بر اساس کارایى که بر روى عوامل استراتژیک و با توجه و نیازمندى‌هاى مشترى براى طراحى زنجیره تامین است، پایه‌ریزى شده‌ است، به طورى‌که محدوده محصولات موجود، سرویس‌ها، محصولات جدید یا بخش مشتریان را پوشش مى‌دهد. بر پایه آگاهى از محصول نهایى در زنجیره تامین پایه‌ریزى مى‌شود. این به این مفهوم است که در دوره طولانى، کیفیت محصولات براى ادامه رقابت، باید توسعه و بهبود بیابد. همچنین یکپارچگى زنجیره تامین، میزان رقابت‌پذیرى سازمان را تعیین خواهدکرد

عملکرد دوم : پیاده سازى ارتباطات مشارکتى:


این بخش به انواع مشارکت‌هاى ضرورى براى شرکت اشاره مى‌کند. این عملکرد ارتباطات زنجیره تامین را به مشارکت با عوامل خارج از شرکت گسترش مى‌دهد. هر تغییرى در زنجیره تامین باید به اطلاع شرکا برسد و در کل زنجیره پیاده شود.

در این قسمت عملیات پشتیبان فرآیندهاى زنجیره تامین بیان مى شوند.

 • سازماندهى تغییرات و نقش عملکردها در تغییرات زنجیره تامین

 • فرآیند مشارکتى براى طراحى مجدد زنجیره تامین

 • اجراى ارزیابى ها و نقش آنها

 • جایگاه عملکرد مدیریت زنجیره تامین درون شرکت

عملکرد سوم:  طراحى زنجیره تامین براى سود دهى استراتژیک:


مدیریت زنجیره تامین، مشارکت موثر عوامل خارج از شرکت را ایجاب مى‌کند. اما ارتباط هر شرکت با شرکت‌هاى خارج از آن بسیار مشکل‌زا است. در مورد شرکاءدقت به موارد زیر ضرورى است:

•  مرکز رقابت: هدف مدیریت زنجیره تامین و انتخاب شرکا چه تاثیرى بر اهداف رقابتى دارد؟

•  انگیزه شرکا

 • ساختار شرکا

عملکرد چهارم : اطلاعات مدیریت زنجیره تامین:


نقش سیستم‌هاى اطلاعاتى را در اصلاح زنجیره تامین نباید نادیده گرفت. این بخش نقش تکنولوژى را در اصلاح زنجیره تامین نشان مى دهد. تغییرات سیستمى باید تغییرات اصلاح  فرآیندها و استراتژى شرکت را  تحت الشعاع قرار دهد.

 • عناصر سیستم زنجیره تامین

 • نوآورى تکنولوژیکى

 • استفاده از وابسته هاى نرم افزارى

 • مشکلات موجود در مراحل پیاده سازى

عملکرد پنجم : کاهش هزینه زنجیره تامین:


شاخص اصلى بهبودى زنجیره تامین، کاهش هزینه است. این کوشش‌ها براى استراتژى‌ها و سیاست‌هاى کارایى انجام مى شود. پنج دلیل اصلى هزینه زایى عبارت‌اند از:

•  عدم وضوح فرآیند زنجیره تامین

 • تغییرات رویه هاى داخلى و خارجى شرکت

 • ضعف موجود در طراحى تولید

 • وجود اطلاعات ناقص براى تصمیم گیرى

 • ضعف حلقه هاى زنجیره در ارتباط میان شرکا زنجیره تامین

طرح کلى یک زنجیره تامین :

به طور کلى زنجیره‌تامین، زنجیره‌اى است که همه فعالیت‌هاى مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالاى نهایى به مصرف کننده را شامل مى‌شود. در ارتباط با جریان کالا دو جریان دیگر که یکى جریان اطلاعات و دیگرى جریان منابع مالى و اعتبارات است نیز حضور دارد.

محققان و نویسندگان مختلف ، نگرش‌ها و تعاریف متفاوتى را از زنجیره تامین ارایه کرده اند. برخى زنجیره تامین را در روابط میان خریدار و فروشنده محدود کرده اند، که چنین نگرشى تنها بر عملیات خرید رده اول در یک سازمان تمرکز دارد. گروه دیگرى به زنجیره تامین دید وسیع‌ترى داده و آن را شامل تمام سرچشمه‌هاى تامین (پایگاه‌هاى تامین) براى سازمان مى دانند. با این تعریف ، زنجیره تامین شامل تمام تامین کنندگان رده اول ، دوم ، سوم … خواهد بود. چنین نگرشى به زنجیره تامین ، تنها به تحلیل شبکه تامین خواهد پرداخت . دید سوم ، نگرش زنجیره ارزش – پورتر- است که در آن زنجیره تامین شامل تمام فعالیت‌هاى مورد نیاز براى ارایه یک محصول یا خدمت به مشترى نهایى است. با نگرش یاد شده به زنجیره تامین ، توابع ساخت و توزیع به عنوان بخشى از جریان کالا و خدمات به زنجیره اضافه مى‌شود. در واقع بااین دید، زنجیره تامین شامل سه حوزه تدارک ، تولید و توزیع است .

فرآیندهاى اصلى:

مدیریت زنجیره تامین داراى سه فرآیند عمده است که عبارت‌اند از:

۱ ) مدیریت اطلاعات

۲ ) مدیریت لجستیک

۳ ) مدیریت روابط (RELATIONSHIP MANAGEMENT) .

مدیریت اطلاعات : امروزه نقش ، اهمیت و جایگاه اطلاعات براى همگان بدیهى است . گردش مناسب و انتقال صحیح اطلاعات باعث مى‌شود تا فرآیندها موثرتر و کاراترگشته و مدیریت آنها آسان‌تر گردد. در بحث زنجیره تامین – همان طور که گفته شد -اهمیت موضوع هماهنگى در فعالیتها، بسیار حائز اهمیت است . این نکته در بحث مدیریت اطلاعات در زنجیره ، مدیریت سیستم هاى اطلاعاتى و انتقال اطلاعات نیز صحت دارد. مدیریت اطلاعات هماهنگ و مناسب میان شرکا باعث خواهد شد تا تاثیرات فزاینده‌اى در سرعت، دقت، کیفیت و جنبه‌هاى دیگر وجود داشته باشد. مدیریت صحیح اطلاعات موجب هماهنگى بیشتر در زنجیره خواهد شد. به طور کلى در زنجیره تامین ، مدیریت اطلاعات در بخش‌هاى مختلفى تاثیرگذار خواهد بود که برخى از آنهاعبارت‌اند از:

مدیریت لجستیک (انتقال، جابجایى، پردازش و دسترسى به اطلاعات لجستیکى براى یکپارچه سازى فرآیندهاى حمل و نقل، سفارش دهى و ساخت، تغییرات سفارش، زمان‌بندى تولید، برنامه هاى لجستیک و عملیات انباردارى) ; تبادل و پردازش داده‌ها میان شرکا (مانند تبادل و پردازش اطلاعات فنى، سفارشات و…) : جمع آورى و پردازش اطلاعات براى تحلیل فرآیند منبع یابى و ارزیابى ، انتخاب و توسعه تامین کنندگان ; جمع آورى و پردازش اطلاعات عرضه و تقاضا و … براى پیش بینى روند بازار و شرایط آینده عرضه و تقاضا; ایجاد و بهبود روابط بین شرکا.

چنانچه پیداست ، مدیریت اطلاعات و مجموعه سیستم هاى اطلاعاتى زنجیره تامین مى تواند برروى بسیارى از تصمیم‌گیرى‌هاى داخلى بخش‌هاى مختلف زنجیره تامین موثر باشد که این موضوع حاکى از اهمیت بالاى این مولفه در مدیریت زنجیره تامین است .

مدیریت لجستیک : در تحلیل سیستم هاى تولیدى مانند صنعت خودرو، موضوع لجستیک بخش فیزیکى زنجیره تامین را در بر مى گیرد. این بخش که کلیه فعالیت‌هاى فیزیکى از مرحله تهیه ماده خام تا محصول نهایى شامل فعالیت‌هاى حمل و نقل، انباردارى، زمان‌بندى تولید و… را شامل مى شود، بخش نسبتا بزرگى از فعالیت‌هاى زنجیره تامین را به خود اختصاص مى دهد. در واقع ، محدوده لجستیک تنها جریان مواد و کالا نبوده بلکه محور فعالیت‌هاى زنجیره تامین است که روابط و اطلاعات ، ابزارهاى پشتیبان آن براى بهبود در فعالیت‌ها هستند.

مدیریت روابط: فاکتورى که ما را به سمت فرجام بحث راهنمایى مى کند و شاید مهم‌ترین بخش مدیریت زنجیره تامین به خاطر ساخت و فرم آن باشد، مدیریت روابط در زنجیره تامین است. مدیریت روابط، تاثیر شگرفى بر همه زمینه‌هاى زنجیره تامین و همچنین سطح عملکرد آن دارد. در بسیارى از موارد، سیستم هاى اطلاعاتى و تکنولوژى مورد نیاز براى فعالیت‌هاى مدیریت زنجیره تامین به سهولت در دسترس بوده و مى توانند دریک دوره زمانى نسبتا کوتاه تکمیل و به کار گمارده شوند. اما بسیارى از شکست‌هاى آغازین در زنجیره تامین ، معلول انتقال ضعیف انتظارات و توقعات و نتیجه رفتارهایى است که بین طرفین درگیر در زنجیره به وقوع مى پیوندد. علاوه بر این ، مهم‌ترین فاکتور براى مدیریت موفق زنجیره تامین ، ارتباط مطمئن میان شرکا در زنجیره است، به گونه اى که شرکا اعتماد متقابل به قابلیت‌ها و عملیات یکدیگر داشته باشند. کوتاه سخن این که درتوسعه هر زنجیره تامین یکپارچه، توسعه اطمینان و اعتماد در میان شرکا و طرح قابلیت اطمینان براى آنها از عناصر بحرانى و مهم براى نیل به موفقیت است.

فازهاى اصلى مدیریت زنجیره تامین:

 

95,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله رقابت پذیری در زنجیره تامین
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.