مقاله چـگونه می‌توانم روابط اجتــماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تحت مدیریت تقویت کنیم؟


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله چـگونه می‌توانم روابط اجتــماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تحت مدیریت تقویت کنیم؟ مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۲۸  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود مقاله چـگونه می‌توانم روابط اجتــماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تحت مدیریت تقویت کنیم؟ نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

موضوع:    ۴
چکیده    ۶
توصیف وضع موجود:    ۹
یافته های علمی:    ۱۰
عوامل دخیل در شکل گیری ارتباط:    ۱۱
عوامل درونی:    ۱۱
عوامل بیرونی:    ۱۲
موانع ارتباط:    ۱۲
رشد اجتماعی نوجوان:    ۱۳
وی‍‍ژگی های نوجوانی که به قدر کافی از محبت بهره مند بوده است:    ۱۴
ویژگی های نوجوانی که از محبت محروم بوده :    ۱۴
علل عدم تعامل یافتگی نوجوان:    ۱۵
محیط خانه و نقش آن در تعامل پذیری نوجوان:    ۱۵
خلاصه :    ۱۸
نتیجه گیری :    ۱۹
پیشنهادها :    ۲۱
پیشینه:    ۲۳
نتیجه گیری:    ۲۴
جامعه آماری :    ۲۶
منابع:    ۲۸

 

منابع:

–  اکبری،‌ مشکلات نوجوانی و جوانی، انتشارات معبود، ۱۳۷۴

–  افروز، روانشناسی کمرویی و روش‌های درمان- نشر فرهنگ اسلامی ۱۳۷۹

–  اثربخشی سایکودرام بر عزت نفس و کمرویی دانش آموزان که توسط معصوم  رجایی

(پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربت جام)

– رمضانی (۱۳۷۳) در پژوهشی (پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی) تحت عنوان ((تکنیک‌های آموزش ابزار وجود در درمان کمرویی و عدم قاطعیت دانش جویان))

– حیدر پور و همکاران (۱۳۷۸) (فصلنامه اندیشه‌های تازه در علوم تربیتی ۴،۴۱-۵۲

 

چکیده:

امروز، در نقاط مختلف دنیا، افراد زیادی از اختلالات اجتماعی رنج می‌برند و بیماری‌هایی چون افسردگی، اضطراب، پرخاشگری همچون بیماری سرماخوردگی روز به روز شایع‌تر گشته، سلامت اجتماعی افراد را به خطر افکنده است. اختلالات اجتماعی فرصت زندگی مفید و سالم را از افراد گرفته و عملکردهای رفتاری آنان را دگرگون ساخته و زندگی را چون کلافی سردرگم ساخته است و افراد معنی زندگی را به درستی درک نمی‌کنند. ازآنجا که هر معلولی از علتی نشأت می‌گیرد پس عدم سلامت اجتماعی نیز دارای علت یا عللی می‌باشد و از طرفی پیشگیری از بیماری مقدم بر درمان است. نتایج این تحقیق گویای این مطلب است که:

۱-  بین سن دانش‌آموز و پرخاشگری رابطه معنی‌داری وجود دارد.

۲-   بین شغل والدین و پرخاشگری رابطه معنی‌داری وجود ندارد.

۳-  بین تحصیلات والدین و پرخاشگری فرزندان همبستگی معنی‌داری وجود ندارد.

۴- همچنین بین سن والدین و پرخاشگری فرزندان، بین جمعیت خانواده و افسردگی

 فرزندان و بین فقدان والدین و پرخاشگری رابطه معنی‌داری وجود ندارد.

۵- بین موقعیت تحصیلی دانش‌آموز و پرخاشگری رابطه معنی‌داری وجود دارد.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)

برای آنکه بتوانم رفتار این دو دانش آموز را تغییر دهم و در امور اجتماعی آن‌ها شاهد پیشرفتی باشم. ابتدا با خانواده‌های آن‌ها (مادران) مصاحبه ای  کوتاه داشتم و از چگونگی برخوردشان با آن‌ها و وضعیت فرهنگی، اقتصادی و مشکلاتی که در منزل دارند صحبت کردم. در زنگ‌های تفریح با نزدیک شدن به آن‌ها رابطه خوبی با آن‌ها برقرار کردم و بعد از آن تقریباً سعی می‌کردم روزی یکبار رفتار و برخوردهای آن‌ها را با هم کنترل کنم و اگر مشکلی پیدا می‌شد در صدد حل آن بر می‌آمدم. در حین کنترل سحر و فاطمه  رفتارهای زیر را در برخورد آن‌ها با دیگران مشاهده کردم:

رفتار پرخاشگرانه رایج که مشاهده شد عبارت‌اند از:

۱) فحاشی با یکدیگر فریاد زدن

۲) به یکدیگر عنوان زشت دادن و همدیگر را تحقیر کردن

۳) زور فیزیکی علیه یکدیگر بکار بردن به عنوان مثال هل دادن-تنه زدن -با آرنج به کسی زدن

۴) تهدید یکدیگر

۵) نادیده گرفتن معلم در کلاس

۶) یکدیگر را نسبت به موضوع حساسی اذیت کردن-یک خصوصیت فیزیکی و یا موضوع خانوادگی

۷) به حرمت خصوصی یکدیگر تعرض کردن- دفتر خاطرات خصوصی یکدیگر را خواندن

یافته‌های علمی:

تعامل یعنی تبادل اندیشه‌ها، باورها و خواسته‌ها از طریق کلام و نمادهای غیر کلامی

تعامل در فرهنگ دکتر معین به معنی ربط دادن، بستن، بستن چیزی را به چیز دیگر، پیوند، پیوستگی و رابطه بیان شده است. ص ۱۸۹

تعامل از نظر واژگانی به معنای پیوند دادن، مرتبط کردن و تماس برقرار کردن است. وقتی شما با کسی ارتباط برقرار می‌کنید به نوعی میان خود و او پیوند ایجاد می‌نمایید.

انسان‌ها بنا به طبیعت موجوداتی اجتماعی هستند. بخش عمده ای از رضایت در کارها، بازی و زندگی خانوادگی به کیفیت ارتباط با دیگران بستگی دارد. اغلب آدم‌ها به داشتن دوستان و خانواده ای خوشبخت بیشتر از داشتن امنیت حقوقی اهمیت می‌دهند.

عوامل دخیل در شکل گیری ارتباط:

عوامل درونی:

۱-شخصیت: بعضی انسان‌ها ذاتاً خنده رو بشاش و سر زنده هستند و با دیگران به سرعت ارتباط برقرار می‌کنند و در عوض گروه دیگر اساساً درون گرا هستند.

۲-خصوصیات فردی: در واقع تعریف دیگری از شخصیت است. افراد درون گرا بیشتر دلشان می‌خواهد با افراد همانند خود رابطه داشته باشند و افراد برون گرا دلشان می‌خواهد با همه ارتباط برقرار کنند.

۳-احساس نیاز: یکی از عواملی که ما را به طرف ارتباط با دیگران سوق می‌دهد.

۴-باورها: به عنوان مثال کسی با باورهای دینی بیشتر تمایل داردبا شخصی که باورهایش مشابه اوست ارتباط برقرار کند.

۵-علایق: اشتراک علایق نیز ما را به طرف ارتباط با یکدیگر می‌کشاند.

عوامل بیرونی:

۱-یکی از عوامل بیرونی “نزدیک بودن” است مثلاً دانش آموزانی که روی یک نیمکت هستند با هم بیشتر در ارتباط‌اند. هر چه شما بیشتر کسی را ببینید بیشتر سعی می‌کنید تا نکات جالب توجهی در او کشف کنید.

 

30,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق روابط اجتماعی معلمان و دانش‎ آموزان در عصر ارتباطات
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.