پاورپوینت تفکر استراتژیک


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پاورپوینت تفکر استراتژیک مربوطه  به صورت فایل پاورپوینت و قابل ویرایش می باشد و دارای ۴۹  اسلاید است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پاورپوینت تفکر استراتژیک نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک پاورپوینت مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

تعریف استراتژی
چرا برنامهریزی را استراتژیک می نامند
چرا تفکر استراتژیک ؟؟
تعریف انتخاب استراتژی
تفکر استراتژیک
مدیریت استراتژیک چیست ؟
تفکر استراتژیک چیست؟
یک الگوی مفهومی
نحوه تاثیرگذاری تفکر استراتژیک در سازمان
تفکر استراتژیک – برنامه ریزی استراتژیک
نتیجه گیری

تعریف استراتژی

راهی است که رسیدن به هدف را تضمین نموده و جهت‌گیری سازمانی را برای بکارگیری توانمندی سازمانی و بهره‌گیری از فرصتها  فراهم می‌سازد.

چرا برنامه‌ریزی را استراتژیک می نامند

بدین دلیل که :

تعیین بهترین راه برای پاسخ به شرایط محیط پیرامونی سازمان را فراهم میکند

و اغلب بصورت پویا و فعال حتی نقش راهبردی ایفاء می کند.

تعریف انتخاب استراتژی

مقایسه‌ای که هر سازمانی بین مهارتها، منابع داخلی، فرصتها و ریسکها می‌نماید و راه مناسب و کارآمدی برای پاسخگوئی به شرایط انتخاب می‌نماید.

 

تفکر استراتژیک

تفکر استراتژیک عبارت است از آمادگی کامل ذهنی واجرائی همه آحاد سازمان برای انطباق با شرایط یا تقدم زمانی و معنائی بر تغییرات محیطی

آمادگی محیط سازمانی برای تغییر

آمادگی و حمایت کامل مدیریت ارشد از محیط قابل تغییر

ریسک پذیری در سازمان

توانائی مدیران عملیاتی و کارکنان برای ایجاد تغییر و تحمل شرایط تغییر

چرا تفکر استراتژیک ؟؟

محیط بیرون شدیدا و سریعا در حال تغییر

محیط سیاسی

تغییرات شدید در جغرافیای مناطق جهانی

تغییرات شدید در تفکر حاکمیت کشورها

شکل گیریهای شدید سیاسی در عرصه جهانی

محیط بیرون شدیدا و سریعا در حال تغییر

محیط اقتصادی

رویکرد تجارت جهانی

تجارت الکترونیکی و تهدیدها و فرصتهای آن

تعامل اقتصادی بین کشورهای مختلف

بی‌ثباتی اقتصاد جهانی

تعامل شدید بین مؤلفه‌های اقتصاد جهانی

مدیریت استراتژیک چیست ؟

مدیریت استراتژیک عبارت است از :

مدیریت، هدایت و کنترل سازمان به‌نحوی که بتواند واکنش مناسب و سریع در برابرتغییرات محیط درونی و برونی سازمان نشان داده و درشرایط ایده‌آل تغییردهنده  محیط درونی و یا برونی باشد

مدیریت استراتژیک: از ۱)تدوین ، ۲)اجراء و ۳)ارزشیابی استراتژیها تشکیل شده است

محیط بیرون شدیدا و سریعا در حال تغییر

محیط فرهنگی – اجتماعی

بعلت دسترسی مردم به اطلاعات، سطح آگاهی آنان در حال تغییر است

توقعات و خواسته‌های مردم بیشتر شده است

ارتباطات فرهنگی بین ملل بهبود یافته است

محیط بیرون شدیدا و سریعا در حال تغییر

محیط تکنولوژیکی

تکنولوژی اطلاعاتی شدیدا در حال تغییر و تحول می باشد

ارتباطات تکنولوژیکی جهانی بطور غیر قابل تصور بهبود یافته است

تکنولوژی سخت‌افزاری در صنعت توزیع شدیدا تکامل یافته است

هر روز شاهد ابداعات و اختراعات جدید در محیط تکنولوژیکی هستیم

محیط بیرون شدیدا و سریعا در حال تغییر

محیط رقابت

شکل گیری رقابت دائما در حال تغییر است

رقبای ناشناس و جدید بسرعت در عرصه های جهانی حضور یافته و موجودیت شرکتهای قدیمی را با تهدید مواجه می سازند

رفتار رقبای قدیمی غیر قابل پیش بینی بوده و بعضا با ایجاد اتحادیه ها ،‌ ملحق شدنها و یا ادغامها محیط رقابتی را تحت تاثیر قرار میدهند

رقبا به نسبت درک و شناخت خود از بازار در تحقیقات بازار سرمایه گذاری کرده و استراتژیهای مناسبی برای حضور پیدا میکنند

سرمایه گذاران در رفتار خود نسبت به سرمایه گذاری در شرکتها با تامل برخورد میکنند

محیط بیرون شدیدا و سریعا در حال تغییر

محیط مشتریان

مشتریان با توجه به تنوع و رفتارهای مختلف رقباء در تعیین تامین کنندگان خود بصورت گزینشی عمل می کنند

توقع مشتریان با توجه به تسهیلات و جوایز رقباء افزایش یافته است

رویکرد به مشتری در شرکتها ،‌ رویکرد مشارکتی است

رضایت مندی مشتری و جلب همراهی و درک او یک اصل ضروری است

محیط درونی موثر بر سرانجام سازمانی

منابع انسانی

دانائی محوری سازمانها بر منابع انسانی متمرکز است

رویکرد نوین برخلاف مدیریت پرسنل بر مدیریت استراتژیک منابع انسانی استوار است

معیشت ، تضمین شغلی ، آینده نگری منابع انسانی همه همدیگر را تحت تاثیر قرار میدهند

دانش ، توانائیها و مهارتهای منابع انسانی بویژه در زمینه فناوری اطلاعاتی و ارتباطی وجه ممیزه سازمانها محسوب میشود

خلاقیت ونوآوری وجه کلیدی و بنیادی مدیریت منابع انسانی است

توانائی خود توانمندسازی  یکی از مهمترین عوامل موثر در سرنوشت سازمانی می باشد

 

40,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله ماموریت و اهداف استراتژیک یک شرکت
  • مقاله تفکر استراتژیک
  • پایان نامه هدف از تشکیل هر دفتر اقتصادی
  • مقاله مفاهیم اساسی مدیریت استراتژیک
  • تحقیق مطالعه و بررسی کنترل و کیفیت انواع تولیدات شرکت نما نور
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.