پاورپوینت راهسازی در نروژ


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پاورپوینت راهسازی در نروژ مربوطه  به صورت فایل پاورپوینت و قابل ویرایش می باشد و دارای ۴۱  اسلاید است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پاورپوینت راهسازی در نروژ نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک پاورپوینت مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

مقدمه
استحکام آسفالت سرد :
روکش کم هزینه با سطح شنی طبقه بندی شده
آسفالت سرد برای مناطق گرمسیر
بتون های اسفنجی برای استفاده زمینهای سست
تکنولوژیتونل سازی در نروژ
کاهش هزینه ها درتونل سازی
تونل سازی در شهرها
تونل اسلو
تمیز کردن تونل از هوای آلوده
اتصال سواحل بوسیله پل
ایجاد پلهای معلق زیبا
ساخت اولین پلهای شناور جهان
پروژه کریفاست :
بزرگترین تونل دریایی جهان
ظریف ترین پل جهان
عملیات تعمیر و نگهداری
اندازه گیری خوردگی های جاده ها
سیستم الکترونیکی بازرسی ( نظارت ) تردد
پلیس های الکترونیکی
تامین هزینه های جاده سازی
منابع

منابع

۱-کتاب sustainable transport  نوشته رابرت تالی به ترجمه سعید رجبلو

۲- کتاب planning for cycling  نوشته هاگ مک کینیتاک  ترجمه ی حسین تهرانی

مقدمه

شبکه راههای نروژ دارای ۵۵۰ کیلومتر تونل میباشد که ۲۵ عدداز این تونلها در زمره یکصد تونل طویل جهان است . از سال ۱۹۷۹ درحدود ده  تونل زیر دریایی درنروژ ساخته شده است که بیشترین تعداد را در بین کشورهای جهان را داراست .

موفقت کشور نروژ که درشمال اروپا واقع شده است به گونه ای است که حد فاصل بین دو نقطه شمالی و جنوبی آن به ۲۰۰۰ کیلومتر می رسد و حد فاصل اسلو پایتخت آن تابالاترین نقطه شمالی کشور برابر فاصله این شهر تا رم پایخت ایتالیا می باشد .سرزمین پوشیده از برف این کشور به وسیله رشته کوههای نامنظم از هم جداشده است درحالیکه سواحل آن دارای چین خوردگی های عمیقی می باشد و به وسیله جزایر بی شماری محاصره شده اند .

جمعیتی حدود ۵/۴ میلیوننفر در بین شهرهای کوچک ، کوهستانها و دهکده ها و جزایر این کشور پراکنده شده اند . موقعیت شمالی این کشور تقریبا از ۵۷ درجه شمالی تا ۷۱ درجه شمالی می باشد که این امر باعث شده درجه تغییرات آب و هوایی در این کشور بسیار زیاد باشد . وضعیت خاص این کشور باعث شده که کارشناسان راه سازی نروژی دارای تجارب خاصی در زمینه جاده سازی ، تونل سازی چه در روی خشکی و چه در داخل آب و زیر سطح دریا و نیز پل سازی شوند .

این کارشناسان همچنین دارای قابلیت هایی درزمینه طراحی ، ساخت و نگهداری جاده ها تحت شرایط بد آب و هوایی بسیار سخت می باشند . از آنجاییکه هزینه ساخت راههای ارتباطی در این کشور بسیار گران تمام شده و هزینه ها باید از طرف جمعیت قلیل این کشور پرداخته شود سعی شده است که راههایی جهت بازگشت این سرمایه ها پیدا شده و هزینه های اجرایی بدون کاهش کیفیت پایین بیاید. همچنین تجارب این کشور درعملیات اکتشافی نفت و گاز در دریای شکال و ساخت انواع سازه های دریایی بعد جدیدی در فعالیت های نروژ پدید آورده است .

استفاده از تکنیکهای غیر معمول و تجهیزات مدرن در نروژ باعث شده است که ساخت راهها در شرایط سخت جوی نیز انجام پذیرد .در بعضی نواحی این کشور تفاوت درجه حرارت هوا بین زمستان و تابستان به ۶۰ درجه سانتیگراد می رسد که این اختلاف درجه شدید به ویژه در سواحل غربی آن باعث طولانی شدن زمستان ودرنتیجه پوشیده شدن قسمت های وسیعی از نروژ از برف و یخ می شود که آب شدن برف ویخ دربهار باعث بروز مشکل در راههای ارتباطی این کشور می شود .

استحکام آسفالت سرد :

کشور نروژ در سالهای اخیر در توسعه روش های کاری و انطباق تجهیزات برای روش های جدید با استفاده از مواد سرد و مستحکم برای جاده سازی بوسیله قیر پیشگام بوده است .آسفالت سرد تشکیل یافته از لایه پوشی رویه  و لایه زیرین شنی که بوسیله ماشین های بزرگ به قطر ۱۵ سانتی متر سطح زمین را می پوشاند .سپس یک لایه قیر قبل از قراردادن مواد تثبیت کننده به آن اضافه می شود .

از هردوروش استخراج و بتون های اسفنجی جهت آسفالت سرد استفاده شده است . تجارب نشان داده است که این روش بسیار مناسب بوده و بعث کاهش هزینه ها د رمقایسه با روش های سنتی م یشود . تا اواسط سال ۱۹۹۱ در حدود ۵۰۰ کیلومتر از جاده های نروژ آسفالت سرد شده اند . پیشرفت هایی در این زمینه باهمکاری اداره راههای عمومی نروژ به وسیله شرکت های راه سازی انجام گرفته است .

روکش کم هزینه با سطح شنی طبقه بندی شده

اخیرا یک روکش کم هزینه که از سرح شنی طبقه بندی شده است برای جادهها موردتوجه قرار گرفته است که مناسب جاده های با ترافیک سبک می باشد . یک لایه قیر و مخلوط ماسه بطور جداگانه روی سطح جاده های موجود بکار برده می شوند .

آسفالت سرد برای مناطق گرمسیر

مهندسین نروژی روش های آسفالت سرد را گسترش داده و آن رابه نواحی گرمسیری آفریقا جاییکه نیاز بیشتری به استحکام مواد می باشد برده اند . تجربه نشان داده است که اضافه نمودن یک مقدار سیمان به مخلوط باعث تقویت آن در این زمینه می شود .

بتون های اسفنجی برای استفاده زمینهای سست

استفاده از پولی استرین قالبی (ESP ) در نروژ بسیار متداول شده است . این ماده سبک که از نظر هزینه بسیار با صرفه است در جهت استحکام زمین هایی که سست می باشد بکار می رود .

ازمزایای عمده بکارگیری از بتون های اسفنجی (ESP ) این است که وزن آن در حدود یکصدم مصالح معمولی می باشد که این امر باعث می شود هزینه های حمل و نقل کاهش یافته ومواد به آسانی انتقال در محل استقرار خود قرار گیرند .

استفاده از این روش در جاده سازی نروژ تقریبا سابقه ۲۰ ساله داشته و در حدود ۲۵۰ هزار متر مکعب ازاین بتون ها در ۱۵۰ پروژه مختلف را ه سازی استفاده شده است .

بتون های اسفنجی (ESP ) در اندازه های مختلف می باشند . اما اندازههای معمولی آن با فرض ۲۰۰/۱ تا ۱ متر و با طول ۳ تا ۵ متر هستند . اخیرا استفاده از اینقالبها در فونداسوین پل ها درنروژ شروع شده است و نیم پایه های پل مستقیما روی بلوک های اسفنجی به ارتفاع ۵ متر قرار گرفته اند . تغییر شکل این بلوک ها بسیار کم بوده و عملکرد ساختمانی آن ها بسبار خوب می باشند .

تکنولوژیتونل سازی در نروژ

شرایط خاص جغرافیایی نروژ ورشته کوههای متعدد آن که این سرزمین را به نواحی مختلف تقسیم نموده باعث شده است جهت اتصال این نواحی به یکدیگر سالانه ۳۰ کیلومتر تونل ساخته شود .شبکه راههای نروژ دارای ۵۵۰ کیلومتر تونل می باشد که ۲۵ عدد ازاین تونلها درلیست ۱۰۰ تونل طویل جهان قرار دارند . یکی از این تونل ها بنام « گودوانکن» واقع در بزرگراه اروپایی ۶۸ با طول ۴/۱۱ کیلومتر در پنجمین تونل طویل جهان محسوب می شود .

کاهش هزینه ها درتونل سازی

 

35,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله راهسازی در نروژ
  • مقاله قوس ها در راهسازی
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.