پاورپوینت سازه های طبیعی و هندسه فراکتال


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پاورپوینت سازه های طبیعی و هندسه فراکتال مربوطه  به صورت فایل پاورپوینت و قابل ویرایش می باشد و دارای ۹۶  اسلاید است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پاورپوینت سازه های طبیعی و هندسه فراکتال نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک پاورپوینت مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

مقدمه      ۴
فصل اول
بخش ۱: سازه های طبیعی         … ۵
بخش ۲: نمونه های طبیعی        ۱۱
بخش ۳: سازه های دارای اسکلت      ۲۶
بخش ۴: درس هایی از طبیعت برای طراحان                ۳۰
بخش ۵: تقلید از طبیعت         …. ۳۴
بخش ۶: نتیجه گیری             ۴۷
فصل دوم
بخش ۱: معماری طبیعی         ….. ۵۰
بخش ۲: اصل و مبدأ معماری      ….  ۵۲
بخش ۳: دگرگونی مدرنیسم      …..  ۵۷
بخش ۴: انواع سازه ها           .  ۶۰
بخش ۵: ساختمانی همخوان با باد             ….          …..۶۹
بخش ۶: عکس هایی از ماکت استخر
که از طرح صدف الهام گرفته شده    ۷۱
بخش ۷: خانه جنگل هانگی             ۷۳
فصل سوم
بخش ۱: هندسه فراکتال            …. ۷۶
بخش ۲: فراکتال های هندسی         … ۷۹
بخش ۳: نمونه های فراکتال            ۸۲
بخش ۴: خصوصیات اشکال فراکتال       ۹۰
بخش ۵: فراکتال و معماری معاصر      …. ۹۴
منابع و مآخذ                     ۹۶

منابع و مآخذ

۱- سازه در معماری، ترجمه دکتر محمود گلابچی

۲- درک رفتار سازه ها، ترجمه دکتر محمود گلابچی

« مقدمه»

هیچ گاه از هیچ چیز تقلید مکن ، مگرفرم های طبیعی

از ابتدای تمدن بشری ، دنیای پر جاذبه طبیعی منبعی بسیار غنی برای نو آوری و الهام بخشی بزرگ ترین نقاشان ، مجسمه سازان ، موسیقی دانان ، فیلسوفان ، شاعران ، طراحان و مهندسان بوده است. صدای حرکت آب در رودخانه ، رنگ های خیره کننده رنگین کمان ، ریتم منظم برخورد امواج دریا با صخره های اطراف آن فریبندگی بوی خوش گل های سرخ ، ساختار هوشمند کندوی عسل ، غنای رنگ در فصل پاییز ، آسمان زیبا به هنگام طوفان و شکسته شدن نور خورشید در یک روز برفی زمستانی تنها تعداد اندکی از عجایب طبیعی اند که باعث الهام بخشی و نو آوری در آثار دست ساخت انسان شده اند. تعجب برانگیز نخواهد بود اگر بگوییم که دنیای طبیعی پیرامون ما در حال حاضر به سطح بالایی از توسعه در طول میلیون ها سال تکامل تدریجی خود رسیده است و دنیای امروز از دوران تغییرات طولانی عبور کرده است تا به سطحی از زیبایی که ما امروزه آن را می بینیم و درک می کنیم ، دست یابد. در این فرآیند ، فقط کارا ترین ، قوی ترین و قابل انعطاف ترین فرم های طبیعی در طول میلیون ها سال باقی مانده اند. در تکوین دنیای امروزی ، میراثی چند میلیون ساله از پیشرفت هایی که در طول سالیان دراز حاصل شده است ، وجود دارد. ارسطو ، فیلسوف دوران باستان ، از نخستین افرادی بود که در مورد طبیعت به عنوان منبع عظیم الهام بخشی نوشت. او بیان کرد که زیبایی عملکردی حتی در مخلوقات بسیار کوچک نیز وجود دارد. در اکثر موارد ما از طبیعت از طریق احساس زیبایی طبیعی با استنشاق بوی خوش ، رنگ ، شکل ، فرم و صدا الهام می گیریم. غالب اوقات بدون جستجو برای معنای عمیق تر و بدون سوال از فرم های طبیعی ، به طور حسی از ذات طبیعی خود پیروی می نمائیم و اصوات ، رنگ ها و فرم هایی را که ما را احاطه کرده اند ، تقلید می کنیم . بدون شک تعدادی از بهترین قطعات موسیقی کلاسیک و بهترین آثار نقاشی از این طریق خلق شده اند.

بخش ۱ :

سازه های طبیعی

این امر تقریبا قطعی است که سازنده های ابتدایی که توسط انسان های ماقبل تاریخ مورد استفاده قرار می گرفتند، فرم های طبیعی بودند. بیش از آن که انسان بتواند دنیای اطراف خود را مطابق با خواسته ها و نیازهای خویش تغییر دهد ، برای رفع احتیاجاتش از غار ها به عنوان سر پناهی برای محافظت در برابر عوامل طبیعی،از درختان برای محافظت در برابر حیوانات درنده و یا محلی برای مخفی شدن به هنگام شکار و همچنین از درختان سقوط کرده برای عبور از رودخانه ها و سیلاب ها استفاده می کرد.شاید اجداد ما بدون درک واقعی فرم های طبیعی،از یکی از بهترین معلمان یعنی طبیعت ، استفاده از فرم های سازه ای موجود در آن را می آموختند. طبیعت برای اطمینان از این که سازه ها به خوبی پاسخگوی اهداف عملکردی شان می باشند یا خیر ، روش مخصوص به خود را دارد، هر چیزی که به اندازه کافی قوی نیست محکوم به نابودی است. به عنوان مثال فرسایش در غارها به تدریج ابعاد دهانه غار ار افزایش داد که صخره روی آن می بایست این دهانه را بپوشاند ، نتیجه اینکه در اثر تنش زیاد ، سقف غار فرو می ریخت ، یا در مورد درختانی که ریشه های آنان به اندازه کافی در زمین فرو نرفته باشد، با وزش بادهایی قوی از بین می روند. بیش از صدها هزار سال انسان اولیه به تدریج از یک مصرف کننده بدون تفکر آن چه طبیعت در اختیار وی قرار می داد، به یک موجود فنی و تکنیکی تبدیل شد که می توانست برای مشکلات و مسائل خود راه حلی را بیابد. در این مرحله گذار و تحول انسان اولیه ، انسان از طبیعت تقلید می کرد و پس از آن به قبول و پذیرش نمونه هایی از دنیای طبیعی پرداخت.

این آموزه ها امروزه هم بیان می شوند و مورد استفاده قرار می گیرندو طیف وسیعی از دانش مربوط به کارایی سازه ای و تمرینات عملی به شکل فرم های زیبا و طبیعی را شامل می گردند. سلول هر موجود زنده ساختاری دارد و باید فرم سازه ای مشخصی داشته باشد. در استفاه از فرم های مناسب برای عملکردهای مشخص ، طبیعت نیز مانند طراحان ساختمان با مجموعه ای از مسائل و مشکلات روبروست. یک فرم قوی تر و پایدار تر ممکن است مقاومت بیشتری را برای موجود زنده فراهم کند ولی در عین حال نیاز به مواد خام بیشتری داشته باشد(که ادامه این کار به دور باطل می انجامد. جایی که وزن بیشتر نیاز به سازه ای مقاوم تر برای آنکه آن را حفظ کند ، دارد و برای پاسخگویی به این نیاز ، به وزن بیشتر احتیاج است ).

یک اشتباه جزیی در طرح های طبیعی ، نتیجه ای بی رحمانه در پی خواهد داشت. حیوان شکار چی که وزن زیادی دارد و نمی تواند به اندازه کافی سریع حرکت کند تا شکار خود را به چنگ آورد ، مدت زیادی زنده نخواهد ماند. همچنین شکاری که وزن مناسب نداشته باشد، نمی تواند از دست شکارچی در امان باشد. در طبیعت فرم های سازه ای کارا الویت بیشتری دارند، زیرا طبیعت می تواند بارهای وارده در یک ساختاررا به روش حسی انتقال دهد و دیگر اینکه طبیعت با کارایی مؤثر یک موجود زنده هیچگونه سازشی ندارد.این امر یکی از کلیدهای موفقیتی است که طراحان ساختمان سعی در به دست آوردن آن دارند.آیا هدف از طراحی بهینه چیزی جز رسیدن به بهترین دستاورد با صرف کمترین سرمایه گذاری است؟

طبیعت ترکیب زیبایی و فرم سازه ای

هنگامی که به یک گل نگاه می کنیم ، تحت تاثیر بوی خوش و فرم زیبای آن قرار می گیریم . ولی اگر با دقت بیشتری به آن نگاه کنیم و در مورد فرم آن تفکر نماییم ، شاید بیشتر تحت تاثیر این موضوع قرار گیریم که چگونه یک گل هنگام وزش نسیم نوسان می کند، ولی نمی شکند و دوباره به حالت اول خود باز می گردد. این موضوع در گیاهانی که دارای مفصل هستند، بیشتر به چشم می خورد. به دلیل وجود مفصل، این گیاهان هنگام وزش باد، انعطاف پذیر می باشند. موضوع جالب توجه این است که با اینکه مصالح سخت کننده در مفاصل به میزان حداقل می باشند، در عین حال در کاراترین و مؤثرترین شکل خود بکار برده شده اند. دلیل این امر این است که طبیعت چیزی را هدر نمی دهد.

امروزه درس های زیادی برای آموختن در طبیعت وجود ندارد، آموزه های طبیعی به سوی مراحلی عمیق تر و دقیق تر پیش می روند. با کوشش و درک قوانین طبیعت و دیدن ، احساس کردن، شنیدن و یا استشمام فرم های طبیعی شاید بتوان به زیبایی عملکردی طبیعی دست یافت( به طور مثال زیبایی از طریق حداکثر کارایی در مصالح و فرم حاصل می شود).

برای توسعه و پرورش فرم های سازه ای که در طبیعت وجود دارند، قوانین اساسی وجود دارد که می توان آنها را در اغلب سازه های نوین به کار برد.

بسیاری از بهترین مهندسان و معماران با استفاده از این قوانین طرح های زیبا خلق کرده اند.

هنگام در نظر گرفتن یک فرم طبیعی ، معماران سعی کرد در درک تناسبات ، فرم های منحنی ، شکل و حجم آن را دارند، در حالی که مهندسان قوانین مقاومت مصالح ، ایستایی و حرکت در آن را تحلیل می کنند و قوانین موجود در آن را برای ایجاد فرم های جدید مورد بررسی قرار می دهند. شاید با توضیحات فوق بتوان کلمه  ًطبیعت ً را از نمودار شماره ۱ حذف کرد و بجای آن از کلمه ًطراحی ً استفاده کرد.

شاید آنچه مخلوقات طبیعی را بسیار خاص می سازد این باشد که کارایی سازه ای و زیبایی فرم در آنها همزمان اتفاق می افتد. در تمامی سازه ها بدون استثنا منطقی روشن وجود دارد که به نوعی در مسیر جادویی، فرم های زیبا ایجاد می کنند که همگان مشتاق به دیدن و تحسین آنها هستند. تشابه ، تناسب و تفاوت هایی را می توان بین فرم هایی موجود در طبیعت و فرم های دست ساخته انسان پیدا کرد.

از نظر فلسفی، طبیعت ارتباطی است بین استدلال سازه ای ، کارایی ، بهترین استفاده از مصالح با توجه به خصوصیات آنها، تناسبات عملکردی و زیبایی شناسانه، رنگ ، شکل و حجم در سطحی که دست ساخته های انسان تاکنون به آن حد نرسیده اند. ولی از نظر عملی، بسیاری از ً مفاهیم موجود در طبیعت ً به زیبایی و فرم های ساخته شده کارا ترجمه شده اند. با درک قوانین موجود در طبیعت و کاربرد آنها ، انسان توانسته است سازه هایی با کارایی بالا و شکل و تناسباتی ایجاد نماید که می توان آنها را  ً زیبا ً نامید.هنگامی که زیبایی و کارایی در یک فرم سازه ای با پیروی از قوانین موجود در طبیعت ترکیب می شوند ، می توان ادعا کرد که این نوع از سازه ها کاملا به نمونه های طبیعی نزدیک شده اند.

بخش ۲ :

نمونه های طبیعی

 درختان

آن چه که در مورد فرم ، زیبایی و ساختار درختان وجود دارد، بسیار منطقی و طبیعی است. با نگاهی دقیق به ساختار یک درخت در می یابیم که تنه درخت در پایین پهن تر بوده و شاخه های آن هر قدر به سمت بالا می روند ، نازک تر می شوند. درختان نکات زیادی را در مورد طراحی و ساخت های کارا به ما آموزش می دهند. در حقیقت درخت یک طره عمودی بسیار بزرگ است که در یک انتها توسط ریشه های آن نگاه داشته می شود. همچنین شاخه ها نیز هر یک طره ای کوچک تراند که به تنه درخت و یا شاخه های بزرگ تر متصل شده اند. در یک طره مقدار تنش در تکیه گاه بیشتر است و به سمت انتهای طره کاهش می یابد. با چنین استدلالی ، مصالح در طره ها باید در تکیه گاه متمرکز شوند و به سمت انتهای آن کاهش یابند. این چیزی است که به طور واقعی می توان در شکل طبیعی درخت مشاهده کرد.

قوس های طبیعی سنگی

در بسیاری از نقاط در سراسر جهان، طبیعت به ما می آموزد که چگونه یک قوس می تواند بارهای وارده در طول یک دهانه را تحمل نماید. پونت د آرک در فرانسه ، پل رین باو در آریزونا و قوس لنداسکیپ در یوتا امریکا از بزرگ ترین و مشهورترین نمونه ها هستند، هر چند که نمونه های کوچک تر طبیعی را نیز می توان در جایی که صخره های سنگی به وسیله آب دچار فرسایش شده اند، مشاهده کرد.

رمز بقای چنین سیستمی شکل آن است. صخره ها در برابر فشار مقاوم هستند ولی در برابر کشش ضعیف می باشند. به همین دلیل قوس بهترین فرم برای انتقال بارهای وارده در طول یک دهانه است که تحت فشار خالص است. باعث تعجب نیست که در طبیعت صخره های صاف و یا به شکل قوس معکوس پیدا نمی کنیم ، زیرا در این صورت چنین فرمی دچار خرابی شده و فرو می ریزد.

کاربرد فرم قوسی در معماری معاصر

صدف های دریایی

در بسیاری از موارد به دلیل فرم بدن موجود زنده نیاز به مقاومت خمشی می باشد و استفاده از فرم های قوسی میسر نیست. مسئله ای که در این رابطه پیش می آید ، استفاده از مصالح حداقل با حداکثر کارایی است. یک صفحه کاغذ صاف را بر داشته و آن را خم می کنیم به وضوح می توان مشاهده کرد که این صفحه کاغذ در برابر خمش هیچ گونه مقاومتی ندارد. ولی اگر در همین صفحه تا خوردگی های متعدد ایجاد نماییم، متوجه خواهیم شد که کاغذ در برابر نیروهای خمشی مقاومت قابل توجهی دارد. این امر در طبیعت نیز بدون پاسخ باقی نمانده و طبیعت باز هم ما را مغلوب خود نموده است.در صدف های دریایی چین خوردگی هایی وجود داردکه با حداقل مصالح مقاومت خمشی مناسبی را تامین می نماید.

ترکیبات شیمیایی

بعضی از نمونه های سازه های طبیعی تاثیری مستقیم بر انسان های اولیه نداشته اند ، مانند آرایش مولکولی در ترکیبات شیمیایی که جستجوی طبیعت برای دستیابی به سادگی، مقاومت و زیبایی را در سطح میکروسکوپی نشان می دهد. پریمو لوی شیمیدان معروف ایتالیایی که بعد ها نویسنده ای موفقی نیز شد ، یک ایده ساده ولی الهام بخش از زیبایی شناسی حاصل از  ً صحت و درستی ً در فرم های سازه ای مولکولهای کربن را اینگونه توضیح داده است :

[در حقیقت آن چه در شیمی اتفاق می افتد مشابه چیزی است که در معماری مشاهده می شود در معماری ساختمان های بزرگ و ” زیبا ” که ساده و متقارن هستند، محکم و نیرومند نیز می باشند به طور خلاصه ، همان چیزی که در مولکول ها اتفاق می افتد همان چیزی است که در گنبد کلیسای جامع و یا قوس یک پل می بینیم.همچنین می توان این گونه توضیح داد که به کار بردن کلمه ” زیبایی ” مانند کلمه ” مطلوب و خوشایند” نه بعید است و نه متا فیزیکی.

انسان همواره در پی دستیابی به حداکثر دوام از طریق حد اقل هزینه بوده است و پس از رسیدن به چنین چیزی است که احساس زیبایی شناسی را میتوان تجربه کرد.به طور قطع همیشه این چنین نبوده است:طی قرون متمادی “زیبایی ” با آرایش،تجمل،اجزا غیر ضروری و اضافی و تزیینات محض مترادف بوده است.زیبایی واقعی را که درون هر دوره به طور خاص می توان آن را جستجو نمود،شاید بتوان آن را در شکل سنگ ها،فرم بدنه کشتی ها و یا بال یک هواپیما یافت.] آیا پریمو لوی زیبایی باور نکردنی طرح باک مینستر فولر که سازه ای شگفت انگیز،پایدار و قوی به شکل مولکول های کربن بود،را دید.فرمی که برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ در نانو تکنو لوژی به کار برده شد و استفاده از مصالح جدید و مقاوم تری را در آینده نوید می داد.

استخوان بدن حیوانات

استخوان ها اجزای قاب اسکلتی بدن حیوانات می باشند که وزن بدن آنان را حمل می کنند و بنا براین می توان آنها را با سازه های متشکل از تیر و ستون که در ساختمان های بزرگ امروزی به کار می روند، مقایسه کرد. اجزایی از این قاب اسکلتی که کارایی سازه ای ندارند و فقط باعث افزایش وزن اسکلت می شوند، به تدریج حذف خواهند شد. معمار و مهندس اسپانیایی ، سانتیاگو کالاتراوا در بسیاری از طرح های خود از طبیعت الهام گرفته و سازه هایی به شکل اسکلت بدن حیوانات طراحی نموده است. به عنوان نمونه می توان به ساختمان ورودی ترمینال فرودگاه لیون در کشور فرانسه و پل لوسیتانیا در شهر مریدا در اسپانیا اشاره کرد.

بخش ۳ :

سازه های دارای اسکلت

اگر قصد تحقیق در مورد نوع باربری در اسکلت موجودات زنده را داشته باشیم ، متوجه خواهیم شد که در تعداد بسیار از فرم های پیشرفته موجودات زنده ، سازه اصلی شامل یک پوسته بیرونی است که بدن موجودات را از محیط خارجی محافظت می کند و اجزای داخلی را نگاه می دارد و یک سازه مستحکم داخلی مجزا که درون بدن موجودات مخفی است. چنین آرایشی باعث ایجاد مقاومت و قابلیت انعطاف می گردد. پوسته خارجی در طول زمان می تواند ترمیم و تجدید شود و اگر یک بخش از آن دچار خرابی گردد، باعث خسارت سازه ای نشده و قابل ترمیم است. ولی خرابی در اسکلت درونی بسیار جدی است و می تواند باعث فروریختن سازه شود. یک ساختار متشکل از پوسته خارجی و اسکلت درونی با مقاومت بالا و انعطاف پذیری مناسب ، نوع پیشرفته سازه های طبیعی است که در طول سال های متمادی سیر تکاملی خود را طی کرده است.

به عبارت دیگر، در دیگر فرم های طبیعی انعطاف پذیری معمولا عاملی حیاتی نیست، بنابراین، دیگر مشخصات از الویت بیشتری برخوردارند. در بعضی موارد که مقدار مصالح مصرفی محدود می باشد، یا در جایی که اندازه های مشخص طرح تاثیر زیادی بر وزن سازه ای دارد، طبیعت نمی تواند مقاومت و انعطاف پذیری لازم را با استفاده از یک پوسته خارجی تامین نماید. به عنوان مثال در پوسته تخم پرندگان نیازی به داشتن قابلیت انعطاف در هنگام حرکت نیست و فقط نیاز به محافظت جوجه درون آن با حداقل مصالح است و یا در مورد درختان در آن اندازه درخت ، نوع ترکیب سازه و پوسته راتعیین می کند.

چنین قیاسی را می توان در مورد سازه ساختمان ها نیز به کار برد. در سازه های ساده تر مانند سازه خانه های قدیمی، کلیساهاو … معمولا پوسته خارجی اسکلت درونی یکی است. البته موارد استثنایی در این مورد نیز وجود دارد، مثلا چادر سرخ پوستان به نام “ته پی”  دارای یک اسکلت مجزا و پوشش بیرونی روی آن می باشد.

برای سادگی بیشتر، در سازه هایی با عملکرد ثابت و با مقیاس کوچکتر(منظور دهانه سازه ای کوچک تر می باشد)،فرم های سازه ای اکثرا یکسان می باشند . ولی در سازه هایی که نیاز به دهانه های آزاد و بزرگ تر است ، مانند دفاتر اداری، فروشگاه ها، سالن های ورزش و … در اغلب سازه ای متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم های سازه ای در چنین مواردی متشکل از تیرها و ستون هاست(مشابه اسکلت حیوانات) و نمای ساختمان ، پوشش خارجی را شکل می دهد(مشابه پوسته خارجی بدن حیوانات). در بعضی موارد به دلیل وزن سنگین مصالح در پوشش نهایی که تاثیری در حمل بارها ندارند، پایداری سازه ای دچار مشکل می شود. در چنین حالتی پوسته خارجی سازه به عنوان تکیه گاه اصلی در نظر گرفته می شود که برای نمونه می توان به گنبد ها اشاره کرد.

بخش ۴ :

درس هایی از طبیعت برای  طراحان

در طبیعت علاقه مفرط و بی قید و شرط به ترکیب کارایی سازه ای و عملکرد به چشم می خورد. شاید بتوان فرم های حاصل از حرکت بال پرندگان در حال پرواز، شاخه های یک درخت که در باد نوسان می کند، قدرت و زیبایی یک اسب و یا یک گربه در حال پرش را “زیبایی خوشایند” تعریف کرد.                                                                                                            فرآیند خلق فرم های طبیعی که ما آنها را ذاتا می نامیم، سیر تحول طولانی داشته است که در طول میلیون ها سال اتفاق افتاده است.فرم های طبیعی در طول قرون متمادی برای رسیدن به راه حل های قابل قبول در برابر عوامل خارجی(اقلیم ، دسترسی به غذا ، سر پناه و …)توسعه یافته اند تجزیه عوامل و محدودیت های عملکردی و سازه ای بسیاری از عوامل فوق الذکر را خلاصه می سازد.

پیشرفت های کاملا تصادفی در فرم های سازه ای که در دوره های مختلف اتفاق می افتد، ممکن است باعث برتری بعضی از فرم ها نسبت به فرم های دوره های قبل از خود و یا بالعکس باعث ” شکست و خرابی” در یک فرم گردد. در صورت وقوع شکست و خرابی می توان نتیجه گرفت که در چنین فرم هایی نیاز های سازه ای و یا ایده ال های عملکردی با یکدیگر هماهنگی نداشته اند. به عنوان مثال جهش ژنتیکی ممکن است باعث به وجود آمدن استخوانی با مقاومت دو برابربا نصف مصالح مصرفی در استخوان مشابه که در دوره های قبل وجود داشته است، گردد،ولی در صورتی که در اندازه و مقاومت رباط های پیوند دهنده استخوان با دیگر اعضا تغییری به وجود نیاید، چنین فرمی با وجود مقاومت بیشتر و مصالح مصرفی کمتر غیر قابل استفاده خواهد بود.مثالی دیگر در مورد افزایش طول بال پرندگان است که می تواند ارتفاع پرواز پرنده را افزایش دهد. در صورتی که چنین بالی از نظر سازه ای آن چنان ضعیف باشد که هنگام بال زدن پرنده بشکند، با وجود تامین نیاز های عملکردی، دارای کارایی سازه ای لازم نخواهد بود. چنین فرم هایی در طول زمان محکوم به شکست خواهند بود. “موفقیت” هنگامی حاصل می شود که تامین کننده ترکیبی از نیازهای مختلف سازه ای و عملکردی باشد.

چنین بحثی در مورد طراحی ساختمان ها نیز وجود دارد که مانند موارد فوق عبارت” کاملا موفق” و یا “کاملا نا موفق” را نمی توان در مورد آنها به کار برد. در تمامی ساختمان ها باید تعادلی بین نیاز های سازه ای با اهداف عملکردی ساختمان وجود داشته باشد و در عین حال ساختمان به عنوان یک کل باید از نظر زیبایی شناسی نیز”خوشایند”باشد. مقایسه ساختمان ها با آنچه که به تدریج در طبیعت اتفاق افتاده است، فقط بخشی از نیازهای طراحی را تامین می کند زیرا طراحی ساختمان ها جدا از کارایی سازه ای و عملکردی، تحت تاثیر طیف وسیعی از نیاز های سیاسی ، اجتماعی ، عوامل انسانی و همچنین زمینه طرح قرار می گیرد، عواملی که بیش از نیرو های موجود در طبیعت تاثیر گذار هستند. به همین دلیل نمی توان هیچ طرح ساختمانی را مشابه آنچه که در طبیعت اتفاق می افتد، کاملا”صحیح” و یا کاملا “نا درست” ارزیابی کرد، زیرا تعادل بین عوامل فوق موضوع انتخاب های متنوعی را مطرح می سازد.

بخش ۵ :

تقلید از طبیعت

 

80,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • کارآموزی ساختمان های فلزی
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.