پاورپوینت مدیریت دانش


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پاورپوینت مدیریت دانش مربوطه  به صورت فایل پاورپوینت و قابل ویرایش می باشد و دارای ۵۵  اسلاید است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پاورپوینت مدیریت دانش نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک پاورپوینت مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

مدیریت دانش
دلایل طرح مدیریت دانش :
مفهوم داده ، اطلاعات ، و دانش
ارتباط داده ، اطلاعات و دانش :
نحوه گسترش دانش :
خواص دانش :
عوامل محدود کننده و تاثیر گزار در دانش سازمانی ( ادامه ) :
عوامل نابسامانی بازار دانش :
راههای مقابله با عوامل نابسامانی و محدودکننده برنامه دانش در سازمان :
کسب دانش :
منابع متعهد :
همجوشی :
سازگاری :
شبکه ارتباطی دانش  :
هدف :
اصول   :
انواع دانش :
نقشه دانش   :
عوامل اصلی پروژه دانش :
ساختار دانش   :
ساختمند سازی دانش  :
عوامل انتقال دانش  :
موانع و عوامل محدود کننده :
راهبردهای انتقال دانش  :
سرعت یا قوام   :
نقش مدیریت دانش  :
شرایط مدیران دانش  :
فعالیت های مدیر دانش :
سطوح مسیولیتهای مدیریت  دانش  :
کاربردهای فناوری اطلاعاتی :
هدف استفاده ازفناوری دانش در مدیریت دانش :
ابزار فناوری اطلاعات در مدیریت دانش :
فناوری های دانش – هوش مصنوعی  :
فناوری های دانش   :
انباره ها ، مخازن دانش گسترده  :
فناوری های دانش   :
سامانه های دانشی زمان واقعی – هوش مصنوعی :
سامانه های تحلیل دراز مدت – هوش مصنوعی :
اهداف طرحها برای مدیریت دانش    :
انواع مخازن دانش :
جهت پیاده سازی برنامه دانش :
عوامل موثر در توفیق طرح دانش :
راهنمای پیاده سازی برنامه دانش :
محورهای برنامه دانش :
منابع :

منابع :

– کتاب : مدیریت دانش

مدیریت دانش

اگر میدانستیم که چه چیزهایی را نمی دانیم ، موفقیتی صد چندان داشتیم .

دانش می داندکه چه چیزهایی را نمی داند .

کسی خردمند و بابصیرت است که مطالب مفیدی را بداند نه مطالب زیادی را .

فناوری با تغییری که در منطق رقابت بوجود می آورد یگر نمی تواند بعنوان منبعی پایدار برای رسیدن به میت رقابتی مطرح باشد .

دانش برخلاف اطلاعات به باورها و اعتقادات و عهدات مربوط است .

عوامل نامعلومی که باعث رشد و افزایش ارزش کالا و خدمات می شوند متنی بردانش اند .

دانش برخلاف داده ها و اطلاعات شامل قضاوت نیز می شود .

دانش دارای قابلیت حرکت در مسیر عکس خود است و به داده تبدیل می شود .( دانش زدایی بدلیل حجیم شدن دانش )

دلیل ارزشمند بودن دانش ، عملی تر بودنش در مقایسه با داده و عملیات است .

دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده ریشه می گیرد .

تبدیل اطلاعات به دانش بعهده خود بشر است .

دانش برخلاف محصولات جدید و کارایی ، می تواند موجب مزیت پایدار باشد .

فقط منابع دانش ، تفکرات دارای استعداد نامحدودی برای رشد هستند .

بر خلاف سرمایه های مادی ، ارزش سرمایه ای دانش با استفاده ای که از آن می شود افزایش می یابد .

دسترسی به دانش ارزشمند بوده و ارزش آن با افزایش دسترسی بالا می رود .

 

عدم انتشار دانش موجب دوباره کاریها و استفاده از راه حلهای تکراری برای مشکلات تکراری است.

فناوری اطلاعات تنها وسیله ای برای تبادل دانش است و سازنده دانش نیست .

بزودی دیگر شرکتها نمی توانند انتظار داشته باشند که تولیدات و خدمات که قبلا باعث موفقیت آنها شده بود در آینده نیز زمینه ساز ادامه حیات آنها گردد .

باید از هوش انسانها استفاده کرد .

شرکتها بطور روزافزون  برپایه دانسته های خود از یکدیگر فاصله می گیرند .

سازمان براثر تعامل با محیط خود اطلاعاتی را جذب و آن را به دانش تبدیل می کند .

پذیرش مبادلات دانش منجر به ظهور راهبردهایی شده که قدرت این بازار را افزایش می دهد .

تحریفات مانع از جریان دانش می شوند .

جستجوگری دانش بخش مهم فعالیت مدیران را تشکیل میدهد و حدود ۲۰ درصد کار مدیران صرف جستجو برای کسب دانش و پاسخ به درخواست آن می شود .

مدیران ۳/۲ دانش خود را از طریق تلفن و گفتگوی رودررو بدست آورده و تنها ۳/۱ را با مراجعه به اسناد و مدارک بدست می آورند .

مهمترین عامل ناکارآیی مدیریت دانش ، روشن نبودن شیوه پرداخت به افرادی بوده که عرضه کننده دانش خود هستند .

خط تولید انسانی در مقایسه با خط تولید روباتها بازدهی بیشتر داشته است .

مدیریت دانش ، پیش از پرداختن به “صلاحیت های محوری“ ، “سازمان یادگیر“ ، “سامانه های هوشمند” ، و “تمرکز راهبردی “ مطرح می باشد .

برای کسب موفقیت در اقتصاد دنیای کنونی و آتی ، به چیز ی بیش از دستیابی اتفاقی و ناآگاهانه به دانشی یکپارچه نیاز دارند .

قدرت کنونی دانش برای سازماندهی ، گزینش ، مطالعه و داوریها ، عمدتا از باورها و اعتقادات سرچشمه می گیرند نه از اطلاعات و منطق .

هنوز با مدیریت ارزش افزوده اطلاعات و دانش شرکتهای خود آشنا نیستیم .

مدیران به بصیرت بیش از اطلاعات نیاز دارند .

دلایل طرح مدیریت دانش :

 

– رقابت جهانی

– نهضت کیفیت خواهی – ناکارآیی مفاهیم مدیریتی عرضه شده برای جلب مشتری

– نهضت کوچک سازی سازمانها

– ناتوانی اطلاعات در ایجاد رفتار،عقاید ، هم افزایی های خلاق و فرآیندهای نوین

– نیاز به مدیریت ارزش افزوده اطلاعات و دانش در شرکتها

– تاثیر دانش آفرینی در توان پایایی سازمانها

– تاثیر مستقیم در تصمیم گیریهای سازمانی

 مفهوم داده ، اطلاعات ، و دانش

– داده : رشته واقعیتهای عینی و مجرد در مورد رویدادها ، فاقد معنا ، ولی واقعی ، و انباشته شده بعنوان عناصر موردنیاز برای تصمیم گیری

– اطلاعات : داده های مربوط و هدف دار ، توزیع از طریق شبکه نرم افزاری و سخت افزاری ، معنی دار ، دارای ارتباط و هدف ، قابل تقسیم بندی و محاسبه و اصلاح و خلاصه شدن

– دانش : مخلوط سیالی از تجربیات ، ارزشها ، اطلاعات موجود و نگرشهای کارشناسی نظام یافته و ارایه دهنده چارچوب برای ارزشیابی و بهره گیری از تجربیات و اطلاعات  ، بوجود آمده در ذهن

ارتباط داده ، اطلاعات و دانش :

– دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده ریشه می گیرد

نحوه گسترش دانش :

با گذشت زمان و از راه تجربیات کسب شده از دوره های آموزشی و مطالعه

خواص دانش :

– ایجاد قابلیت قضاوت

– عملی تر بودن در مقایسه با اطلاعات و داده

– ایجاد سرعت عمل بدلیل ایجاد دسترسی سریع به تخصص موردنیاز

سازماندهی شده براساس باورها و ارزشها

– ایجاد مزیت رقابتی پایدار

– ایجاد همگرایی در تولید ، خدمات و افکار

– بعنوان دارایی سازمان ، با روند افزایشی بدلیل استفاده شدن از آن

تاثیر در اقتصاد متغیر سازمانی

نهفته در اذهان وغیرقابل بیان بطور جزیی یا کلی

– شامل مفاهیم قالبمند و آشکار

عوامل محدود کننده و تاثیر گزار در دانش سازمانی :

– پراکندگی جغرافیایی

– ساختار سازمانی ، بوروکراسی ، تمرکز گرایی و تاکید بر سلسله مراتب

– فرهنگ سازمانی ، باورها و اعتقادات

– عدم استفاده مطلوب از فناوری اطلاعات

– عدم حمایت کافی مدیران ارشد سازمان

– عدم تخصیص منابع کافی

– عدم ایجاد انگیزه در سازمان برای تسهیم دانش

– عدم وجود معیارهای کمی و کیفی برای ارزشیابی برنامه های دانش

– عدم توجه به شبکه های غیررسمی تبادل کننده دانش در سازمان

– انجام مهندسی مجدد در فرایندهای سازمان و تخریب شبکه های رسمی و غیررسمی

– ابهام در قیمت گزاری دانش در سازمان

 

 عوامل محدود کننده و تاثیر گزار در دانش سازمانی ( ادامه ) :

 

– تعدیل نیروی انسانی و کوچک سازی سازمان

– عدم کمبود فرصت کافی برای امر تبادل اطلاعات و تجربیات

– عدم آشنایی افراد با وسایل و تسهیلات تبادل اطلاعات و تجربیات

 

 عوامل نابسامانی بازار دانش :

– عدم وجود اطلاعات قابل اعتماد و بااهمیت

– ناکافی بودن اطلاعات ، بی اطلاعی سازمان از موقیت خود

– عدم تقارن دانش در سازمان ، عدم وجود دانش کافی در قسمتهای سازمان همزمان با حجم انبوه همان اطلاعات مورد نیاز در قسمتهای دیگر

– محلی بودن دانش ، دریافت دانش از نزدیک ترین محل ممکنه

– عدم شفافیت در شیوه های پرداخت به عرضه کنندگان دانش در سازمان

– بی اعتمادی افراد به یکدیگر ونیز  تردید در ارزش دانش

– وجود انحصارها در سازمان

– تحریفات در دانش

 

راههای مقابله با عوامل نابسامانی و محدودکننده برنامه دانش در سازمان :

 

– استفاده موثر از فناوری اطلاعات ( محل های تبادل نظر الکترونیکی )

–  پذیرش مبادلات دانش بعنوان یک بازار

– ایجاد محل های مناسب برای تبادل اطلاعات مانند فوروم ، تالار گفتگو، و نمایشگاههای مشارکت

– ایجاد انگیزه کافی برای تشویق افراد در شرکت در امر تبادل دانش

– بسترسازی مناسب فرهنگی

– حمایت مدیریت ارشد سازمان

 

 کسب دانش :

– یافتن منبع مناسب دانش مورد نیاز

– ارزش گزاری مناسب برای دانش مورد نیاز

– خرید دانش از افراد یا سازمانها ، بعنوان مستقیم ترین وسیله کسب آن

– خلق دانش از دانش کسب شده

– اجاره بجای خرید ، مانند ارتباط صنعت با دانشگاهها و یا مشاوره

منابع متعهد :

– ایجاد واحدها و گروههای مخصوص دانش آفرینی مثل واحد تحقیق و توسعه(دارای منافع دردرازمدت)

همجوشی :

– گردهمایی افراد با دانش و تجربیات متفاوت ، لازم برای خلق دانش

– منجر به بروز پیچیدگی ها و تضادها بدلیل همکاری افراد مختلف در پروژه مشترک

– لزوم تخقق همکاری افراد بوسیله ایجاد دانشی مشترک

– ایجاد تعهد کافی در افراد

– شناخت دانشها و دانشکاران  کلیدی

– شناخت استعدادهای نهان

– مثبت تلقی کردن تفاوتها

– ایجاد انگیزه در افراد و نیز معیارهای ارزشیابی مناسب

سازگاری :

– آرامش و موفقیت بعنوان دشمن نوآوری  و تشویق کننده برای مقاومت در برابر تغییر

– مشاهده پیرامون و ارزیابی  بطور مداوم

– القا قریب الوقوع بودن بحران برای زنده نگهداشتن روحیه نوآوری  مستمر

توجه به ظرفیت سازمان برای تطابق با تغییرات و ایجاد چالاکی مناسب

ایجاد انعطاف پذیری و استفاده از توانایی ها و منابع

شبکه ارتباطی دانش  :

– توجه به وجود شبکه های غیررسمی در سازمان علاوه بر شبکه های رسمی

 

هدف :

– گنجاندن دانش سازمان در قالبهایی برای تسهیل دسترسی افراد

– مشهود ، و قابل انتقال و درک ساختن دانش

– عملی کردن بهره گیری از دانش

– جهت برآوردن نیاز دانش به ساختمندی

شناسایی ضعفها و کمبودهای دانش و منطق موجود که منتهی به تصمیم گیریهای ضعیف می شوند

 

اصول   :

توجه به هدفهای تجاری موردنظر، که قالب بندی برای آنها انجام می شود

– شناسایی دانشهای موردنیاز

– شناسایی فایده و ارتباط دانش با هدفها ، و قالب بندی دانش  براین مبنا

یافتن وسیله مناسب برای قالب بندی و توزیع دانش

– شناسایی موارد استفاده از دانش  – حتی ثبت وضبط طرحهای شکست خورده قبل برای موفقیتهای آینده

شناسایی منشا و منابع دانش

– طراحی نقشه دانش بعنوان بخش مهم قالب بندی دانش

– شامل : دسته بندی ، تشریح ، مدل سازی ، الگو برداری ، شبیه سازی و گنجاندن در قوانین و دستورالعملها

 

انواع دانش :

– صریح ، کلی ، مبتنی بر قوانین

– مکتوم ، غنی ، پرورش یافته : کسب شده به مرور زمان ، گنجانده شده در ذهن ، غیر قابل گنجایش دراسناد و مدارک ، غیرقابل تمیز بودن قوانین آن از الگوهای رفتار فردی ،در اثر تمرین و تجربه و غیرقابل عرضه  : برقراری ارتباط با افراد دارای این دانش کارسازتراز قالب بندی ومکتوب نمودن این دانش است .

 

نقشه دانش   :

منبع دانش نیست

نشانی محل مراجعه برای کسب دانش درسازمان و راههای دسترسی

عدم قابلیت نمودارسازمانی برای تعیین راههای دسترسی در مقایسه با نقشه دانش

عبور از مرزهای قراردادی سازمان برای طرح نقشه دانش

عدم انعکاس واقعی مهارتها و تخصصها در عناوین شغلی و شرح وظایف

وجود اطلاعات پراکنده و غیرمستند

پیچیدگی در اثر پیچیدگی ساختار دانش

وضوح و روشنی هدف ، دقت ، قابلیت دسترسی و سهولت استفاده ، بعنوان خصوصیات نقشه خوب

بعد سیاسی داشته و مدارک سیاسی سازمان تلقی می شود

 

عوامل اصلی پروژه دانش :

– طراحی چارچوب برای سطوح و انواع توانمندیهای دانش

– تعریف دانش موردنیاز برای انجام کارها

طبقه بندی عملکردی کارکنان کارهای خاص برحسب توانمندیهای دانش

تحقق توانمندیهای دانش در سامانه ای قابل دسترس

– پیوند چارچوب دانش به برنامه های آموزشی

 

ساختار دانش   :

 

50,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مدیریت دانش در سازمان ها و مؤسسات آموزشی
  • مقاله مدیریت دانش
  • مقاله مدیریت دانش در سازمان ها و مؤسسات آموزشی
  • تحقیق رابطه بین سبک رهبری تحول گرا و عمل گرا با مدیریت دانش در آموزش و پرورش
  • مقاله مدیریت دانش، به عنوان شاخصی نو در تجارت استراتژیک
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.